להפוך למשקיע נדל"ן

האם ניתן להפוך למשקיע נדל"ן?


כתוצאה מהשנים הרבות בהן אני משקיע בנדל"ן בארץ ובחו"ל, אני גם פוגש משקיעים רבים, ואף רבים יותר הרוצים להיות משקיעים, או במילים אחרות- רוצים להפוך למשקיעים. מתברר שמיעוט מאלו שרוצים להפוך למשקיעים אכן, הופכים לכאלו, אך הרוב נשארים רק עם הרצון והפנטזיה של להיות משקיע.

בבלוג זה כתבתי רבות על גורם הפחד, שמונע מאנשים להגיע למצב של ביצוע מהלך, גם כתבתי על התפקיד שאנו נותנים לפחד בחיינו, האם יש לו תפקיד שמשתק אותנו או תפקיד של פחד המתמרץ אותנו?

אחד הפתרונות שמצאתי עבור עצמי להילחם בפחדים הפנימיים שלי בבואי לבצע השקעה כזו או אחרת או מהלך אחד בחיי הדורש סיכונים מסויימים, הוא פשוט ידע, לצבור ידע ומידע על התחום בו עליו אני אמור לקבל החלטה, ככל שיש לי יותר ידע זה עוזר לי לנמק את החלטה שלי ולמעשה להתגבר על פחדים וחששות שעולים ללא כל הסבר והיגיון.

לאחרונה נחשפתי לעוד פתרון שיכול לעזור לאנשים לבצע מהלכים בחייהם וגם לגרום לשינויים ארוכי טווח, לשיפור מהותי בחייהם לא רק בהשקעות אלא במובן הרחב, עד להצלחה מעבר לכל דימיון, כן בטח יש כבר כמה ספקנים שמצקצקים בלשונם, אבל מה שעומד לצידי כאן הוא שזה גם מוכח מדעית, ומי שהנושא יעניין אותו, אני מציע לקרוא ולהעמיק עוד בנושא.

אני רוצה לדבר על: R.A.S= Reticular Activation System או בעברית מערכת ההפעלה הרשתית (והכוונה לא לרשת החברתית פייסבוק) ומבטיח להראות לכם גם קשר להשקעות נדל"ן ולהיותכם משקיעים מוצלחים בעבות כך.

Reticular Activating System

מהי מערכת ההפעלה הרשתית RAS?


ה- RAS הוא למעשה מערכת עצבית המצויה בגזע המח, מבנה עצבי זה הוא אחד מהמבנים העצביים הקדומים במוחם של היונקים (למי שלא יודע האדם משתייך ליונקים), למערכת זו יש השפעות מרחיקות לכת על התנהלותנו בחיינו, ומשום כך היא משפיע על העובדה שאנו יכולים להיות מוצלחים מאוד, ממוצעים או הרבה מתחת לממוצע בכל תחום, למעשה המערכת הזו אחראית להיותכם מצליחים מאוד בתחומכם, או בכל תחום שתבחרו, או להיותכם כשלון.

אני לא מתכוון להכנס להיבטים מדעיים ואנטומים/פיזיולוגים, לכן אני ממליץ לקרוא בהרחבה למי שזה מסקרן אותו- ואני ממליץ כי זה יכול לשנות את חייכם לטובה. אבל אסביר בקצרה את מהות המערכת הזו ואיך אנו יכולים להשתמש בידע הזה כדי להיות מה שאנחנו רוצים להיות.

באופן המופשט שלה, מערכת ה- RAS למעשה משמשת כסוג של מסננת, תפקיד המסננת הזו היא לקלוט את כל אלפי המסרים שאנו קולטים מהסביבה דרך החושים שלנו, אוזניים, עיניים, ריח וכיו"ב, התפקיד שלה הוא לא לקלוט את המסרים הללו אלא למעשה לסנן רק את המסרים הרלוונטים לכם כל אחד ואישיותו.

אחת הדוגמאות לכך היא כאשר אתם מצויים במקום בו יש ערב רב של אנשים, ויש המון דיבורים רחשים והמולה ופתאום מישהו קורא את שמכם, אתם למעשה שומעים את השם ומחפשים מי קרא לכם. קרה כאן תהליך מאוד מעניין, מתוך כל כך הרבה רעשי רקע, מערכת ה- RAS הצליחה לסנן רק את המידע הרלוונטי שהוא שמכם ולהגיב אליו.

המערכת הזו תפקידה למעשה להגן עלינו, בהיבט האבולציוני לדעת לסנן רק מסרים שאנו מגדירים אותם כאיכותיים וחשובים עבורנו, בעבר זה היה בהיבטים של שרידות ויחסי טורף/נטרף וכיו"ב.

הידע הזה היום מנוצל ע"י חברות שיווק מתוחכמות ותאגידים כמו פייסבוק וגוגל, שמנצלים את המערכת הזו ויודעים בדיוק אלו מסרים לשתול על דף האינטרנט שלכם, כדי שהמח שלכם יסנן רק אותם מתוך כלל הטקסט שאתם רואים במסך.

אבל איך ה- RAS רלוונטי אלינו כמשקיעי נדל"ן?


מתברר שמערכת ה- RAS מתעצבת אצל כל אחד מאיתנו בצורה שונה, בהתאם לדברים והמסרים שספג מהבית בילדותו, בהתאם לחינוך שספג, לחוויות שאסף לאורך חייו וכמובן בהתאם לתרבות בה הוא גדל, למעשה ה- RAS מתעצב ע"י החוויות שאנו עוברים במהלך חיינו.

בואו רגע נחשוב על דוגמאות שכולנו מכירים:

אנשים שליליים וביקורתיים– בטוח יצא לכם לפגוש את הטיפוס הזה שהוא תמיד שלילי לגבי כל דבר, הוא בטוח שהפרויקט יכשל, הוא תמיד רואה את השלילי בכל דבר, היכן שכולם יראו את הדברים היפים, הוא ימצא את הפגם שאף אחד לא ראה, הוא זה שיגיד לכם שהשקעה היא הימור ושזו זריקת כספים לפח….. הבנתם את הרעיון….

הסיבה היא שאנשים מסוג זה הפילטר שלהם למד לסנן רק חסרונות ודברים שלילים, הפילטר שלהם עובד כך שהוא כל הזמן תומך בצורת החשיבה הזו. זו הסיבה מדוע קשה להם לראות את העולם ודברים אחרים באור שונה, זו הסיבה שאנשים כאלו לא תמיד מגיעים למצוי עצמי ולהצלחה מופלגת, ולרוב מקבלים החלטות שגויות, המזינות בחזרה את מערכת ה- RAS בחוויה השלילית הזו.

אנשים חיוביים ואופטימים– אלו הטיפוסים שרואים דברים חיוביים, רואים את חצי הכוס המלאה, הם גם אלו שגם בכשלון ובהפסד, ידעו להעריך לחיוב את השיעור שנלמד, בקיצור מערכת ה- RAS אצלהם היא פילטר שיודע ולמד לסנן רק מסרים חיוביים וזה מחזק את החיוביות בחייהם, וזו בתורה מביאה להחלטות שמביאות להצלחות, אלו בתורן מוזנות במערכת ה- RAS שלומדת לבצע פילטר למסרים חיוביים וכך לקבל החלטות נכונות.

Reticular Activating System

השתמשתי כאן בשני דוגמאות קיצוניות בכדי להעביר את המסר, אנו כאנשים הם יצורים מורכבים שהמון גורמים משפיעים עלינו, והחיים אינם שחור ולבן כפי שנתתי בדוגמאות, אך הדוגמאות משמשות אותנו כדי שאוכל להעביר לכם את המסר הבא….

אפשר לתכנת את ה- RAS מחדש


אנשים רבים מודעים לרוב לחסרונות שלהם ולדברים אשר מונעים או מעכבים את ההתקדמות שלהם בחיים, כמו בקריירה, בעסק, בזוגיות, בקשרים החברתיים שלהם ובכל מארג החיים האישי שלהם. אך רק מעטים מהם יודעים מה השינוי שיש לבצע, בכדי שהחיים שלהם יקבלו תפנית חיובית, תפנית של צמיחה וגדילה.

היתרון הוא שבעבודה עצמית, כל אחד יכול לתכנת ולמעשה לבצע 'אתחול' למערכת ה- RAS שלו ויש לכך טכניקות ידועות ובדוקות מדעית, אחת הטכניקות היא למעשה שימוש בדימיון מודרך.

כפי שצויין בהתחלה מערכת ה- RAS הינה מערכת שנבנית מסך החוויות שלנו, שהם למעשה מאוחסנים כזכרונות במח.

נקודה מעניינת היא, שהמח שלנו לא יודע להבחין בין זכרונות וחוויות אמיתיות שחווינו לבין חוויות שאינן אמיתיות. כמו חלומות לדוגמא, כשאנו בחלום, זו חוויה שאינה אמיתית, אך אנו חווים אותה כאמיתית ומגיבים לכך גם פיזיולוגית, את אותה התופעה ניתן לראות גם אצל אנשים עם חזיונות והזיות, המח אינו יודע להפריד בין מציאות לפנטזיה וכאן באה לידי ביטוי השימוש בדימיון מודרך.

אנו עושים שימוש בדימיון, בכדי לשתול במוחנו "זכרונות" שאנו רוצים שהם יהיו שם, אנו רוצים לשתול במוחנו "חוויות טובות" אותן החוויות וזכרונות אט אט גורמים למערכת ה- RAS שלנו להגיב לגירויים שונים בסביבה, המערכת לומדת מחדש לסנן את הדברים הרלוונטים לתכנות החדש שלנו.

אם תתרגלו כל יום כמה דק' לפני השינה וממש עם תחילת היום, תעצמו עיניים ופשוט תריצו את ה- 'סרט' של חייכם, סרט בו אתם השחקנים הראשיים, ותראו את עצמכם עושים את כל הדברים אתם רוצים לעשות, אולי ברמת הקריירה בהיבט של קידום בעבודה, ברמה החברתית את הפרגון שאתם מקבלים מאחרים ונותנים לאחרים, תדמיינו את החיוכים שאתם מחייכים לאנשים ברחוב ומקבלים מהם חזרה, את התצאות הנפלאות שלכם בחדר הכושר, את היותכם עשירים ועוד… כן תדמיינו את כל הדברים שאתם רוצים לעשות ואתם רואים עצמכם עושים, מערכת ה- RAS תתחיל להתעדכן מחדש ולסנן את הדברים הרלוונטים לכם, כתוצאה מכך אתם תחוו רכישה של יכולות חדשות (SKILL) שישפיעו על האינטראקציה שלכם במרחב החיים שלכם.

לא ניו אייג', אלא אמיתי לגמרי


מי שעוקב אחרי הבלוג הזה זמן מה, בטח כעת חושב שנדפקה לי הקופסא ושנהייתי פתאום ניו-אייג', אבל היי, אם לא תנסו לא תדעו.

היפכו למשקיעי נדל"ן


מי מכם שעדין אינו משקיע נדל"ן ורוצה להפוך להיות משקיע נדל"ן, אך הפחדים שלו עוצרים בעדו, תפיסת העולם שלו מונעת ממנו, למעשה ה- RAS שלו מפריע ומסנן מסרים לא נכונים עבורו, וזו הסיבה שהוא רואה רק רעות וחסרונות בכל הקשור להשקעות, ועסוק בלמצוא סיבות ללמה לא להשקיע במקום לראות את הפוטנציאל של ההשקעה שהוא בוחן.

אני מציע לכם לתכנת את ה- RAS שלכם מחדש (לא אני פיזית- אבל מציע שתתרגלו) ותגלו עולם מעניין, תגלו את עצמכם מחדש, ואם חסר לכם ידע, לא נורא, לזה אני כבר אדאג, בדיוק בשביל זה יש לי את תהליך הכשרת המשקיעים שלי  הרגישו חופשי להשאיר פרטים.

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

4 מחשבות על “להפוך למשקיע נדל"ן”

  1. מסכימה עם כל מילה מתרגלת את החזון יום יום ואכן יש תוצאות ממליצה בחום על התרגול ודמיון מודרך של מה אתם רוצים. כרגיל כותב יפה מאוד

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן