למה משקיעים בינוניים קונים את ההווה ומשקיעים מעולים קונים את העתיד?

הדרך לרווח עוברת דרך הסיכון

רוב האנשים, אוהבים להתנהל בעולם שיש בו וודאות מסויימת.

הם חיים במסלול חיים בו רוב הדברים הם דברים קבועים, שגרתיים ומבוססי הרגלים. קמים בבוקר, מתארגנים, מלווים את הילדים למסגרות, נוסעים לעבודה, מנהלים שגרת עבודה, חוזרים הביתה וכן הלאה…

הכל ברור הכל ידוע, יש אחוז גבוה של ודאות, המאפשרת לחיים להתנהל ברוגע ולישון בשקט.

אין ודאות בעולם ההשקעות-

עולם ההשקעות הוא עולם בו ניתן להשקיע כסף בכדי להרוויח כסף, אך הדרך בין ההשקעה לרווח, עוברת דרך מרכיב נוסף בעולם ההשקעות והוא מרכיב הסיכון. במציאות בה אורח החיים של האנשים נסוב סביב ודאות יומיומית, הסיכון, הוא משהו שיכול לזעזע את הוודאות הזו ולכן הנטיה של האנשים להמנע מקבלת החלטות העלולות להפגיש אותם עם סיכון ממנו הם מנסים להמנע.

הדרך לרווח עוברת דרך הסיכון

זו אחת הסיבות מדוע אנשים שונאי סיכון, נופלים קורבן לעוקצים ולעסקאות הכי מסוכנות שיש, הפחד הזה מסיכון גורם להם לחפש את הוודאות בצורה לא ראציונאלית. את נקודת התורפה הזו, יודעים לזהות רמאים ואנשי מכירות מעולים, ולכן הם לוחצים עליה בצורה של הבטחת הוודאות והקטנת הסיכון, בצורה של ססמאות:

"רווח מובטח"

"תשואה מובטחת"

"השקעה חסרת סיכון"

ועוד…

אלו ההולכים שבי אחר הבבטחות הללו, מוצאים את עצמם מהר מאוד במדרון החלקלק, של איבוד כספם, תמורת אשליית הבטחת הוודאות שאינה קיימת.

מהו ההבדל בין משקיעי ההווה למשקיעי העתיד?

משקיעים אשר כל חייהם נסובים סביב ההווה וקבלת החלטות בהווה, אינם מורגלים לחשוב במושגי זמן רחוקים, הם אינם מסוגלים להביט אל תוך העתיד. הרי עולם הוודאות מלמד אותנו שאם אני משלם 450 ש"ח למותג ג'ינס, אני מקבל את אותו הג'ינס מיידית ארוז בשקית. המיידיות הזו של ההווה, היא סוג של וודאות ובטחון.

בעולם ההשקעות התנהלות שכזו מתבררת כחסרון מאוד גדול במערך השיקולים של המשקיע, מאחר והמשקיע משקיע בהווה במקום בעתיד.

רגע, איך יודעים מה זה להשקיע בהווה ולא בעתיד?

אז הנה הסבר ודוגמא מעולמות התוכן של הנדל"ן.

משקיעי ההווה, יחפשו את העסקה שיש להם וודאות על המתרחש בזמן הקניה, הוודאות הזו מתבטאת ב-

  • הכרת האזור בהווה (שכונה, חתך סוציואקונומי, שכר ממוצע וכיו"ב).
  • ידיעת שווי הנכס (בהשוואה לשוק ונכסים דומים)
  • התשואה ידועה (כאשר השכירות ידוע, כך גם התשואה בהתאם להשקעה).

רוב האנשים משתמשים במילה פוטנציאל, אך הם לא באמת מבינים לעומק את המשמעות שלו, כשתדברו עם משקיעי ההווה אתם לרוב תשמעו את המושג "פוטנציאל השכרה", אבל זה לא פוטנציאל, השכירות ידועה באזור, הרי אי אפשר לרכוש דירה במקום בו השכירות לדירה זהה היא 4000 ש"ח ולצפות שהדירה שלכם תושכר ב- 15,000 ש"ח. נתון ידוע הוא לא פוטנציאל.

המשימה הקשה של משקיעי העתיד, היא לנסות ולהבין, מהו הפוטנציאל של ההשקעה.

בכדי להבין מהו ה-פוטנציאל, המשקיע חיי לענוד על עיניו משקפיים לעבר העתיד, הוא צריך לנסות ולהביט על ההשקעה שלו במושגי זמן של 10-15 שנים קדימה.

קחו את שכונת בת גלים החיפאית.

בשנים 2010-2014 הסתובבו שני סוגי המשקיעים בשכונה הזו:

משקיעי ההווה- ראו בשכונה, כשכונה מבודדת ומנותקת מהעיר, הם ראו את המוניטין והשם הגרועים שהתקבעו בשכונה לאורך השנים, הם ראו את האוכלוסיה הוותיקה, החלשה וחלקם הגדירו הבעייתית של העיר, והם ראו שם נכסים שעלו 650,000 ש"ח שהניבו בקושי 6% תשואה. במקביל הם ראו באותה העיר שכונה אחרת, הם ראו את שכונת הדר, מחירי הנכסים, בשכונת הדר עמדו על 200,000-300,000 ש"ח והראו תשואות של 12% לשנה, משקיעי ההווה בחרו להשקיע בהדר, תשואת ההווה קנתה אותם, הוודאות קנתה אותם.

לעומתם,

משקיעי העתיד- ראו מציאות אחרת, כי הם הביטו לחלון זמן אחר, שאין לו שום קשר להווה, מלבד הגיאוגרפיה. משקיעי העתיד ראו את הים, הם ראו את הקרבה לים, הם ראו את היתרון של השכונה בכניסה לעיר ובקרבת בית החולים. הם ראו כי השכונה סגורה ומוגבלת מכל הצדדים (מצפון בסיס חיל הים וביה"ח רמב"ם) ממזרח פסי הרכבת, ממערב הים, מדרום שמורות טבע והמכון לחקר ימים ואגמים. משקיעי העתיד הבינו, כי המיקום המנצח של הקרבה לים, וחוסר שטחים פנויים, ילחץ לכיוון של התחדשות עירונית מאסיבית.

נכון לכתיבת שורות אלו שנת 2022, ערכי הנכסים בבת גלים קפצו פי- 5 הרבה מעבר לממוצע הארצי והגיעו למחירים של סביב ה- 3 מיליון ש"ח, כנכסים חדשים בפרוייקטי ההתחדשות העירונית [פנטהאוזים מגיעים למחירים של 7-10 מיליון ש"ח) בעוד ושכונת הדר, עלתה רק פי 2-3 בערכי הנכסים בהתאם לממוצע הארצי.

וזה קוראים יקרים ההבדל בין משקיע ההווה למשקיעי העתיד, מדהים שרק בהסתכלות שונה, אנשים משיגים תוצאות שונות משמעותית.

האם ניתן להפוך להיות משקיעי עתיד?

בקצרה, כן!

לפני כמה שנים כתבתי על היכולת שלנו כאנשים לרמות את עצמנו באותה המאמר, התייחסתי להשפעה של מבנה המח שלנו על ההחלטות שלנו, כיצד האזורים הרגשיים במח גורמים לנו לקבל את ההחלטות עם התוצאות הכי גרועות [אני מזכיר הפוסט דן בעולמות ההשקעה- לא הרומנטיקה] עבור עתידנו הפיננסי.

מתברר שניתן לשנות את צורת החשיבה, ניתן לסגל עקרונות ופרקטיקות, שמסייעות למח שלנו לקבל החלטות בצורה אחרת, ולהגיע לתוצאות הרבה, הרבה יותר טובות. אחת החוזקות של תהליך הכשרת המשקיעים שלי, היא ההתעמקות באותם העקרונות של צורת החשיבה של המשקיעים, וכיצד לסגל אותה, תוך כדי עשיה במהלך התהליך, רוצים להפוך למיעוט המשקיעים, המשקיעים בעתיד, השאירו פרטים בלינק, ואחזור אליכם.

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן