מה הקשר בין הכנת קשתות, טיפוס על האוורסט וריבוי נכסים?

לבלוג

כשאטילה ההוני היה נער, הרבה לפני שהטיל את אימתו על האמפריה הרומית, לימד אותו אביו את סודות הקשתות, הן לצורך ציד והן לצורך לחימה. כל קשת צריך לדעת לבנות לעצמו את הקשת, במהלך ההכשרה שלו שאל אותו אביו:

"כמה זמן לוקח לבנות קשת?"

אטילה ענה שזה לוקח כמה ימים עד שבועות תלוי בעונה ובסוג העץ.

אביו תיקן אותו במיידית:

"לוקח לפחות 20 שנים לבנות קשת טובה"

אביו של אטילה הסביר לו, כי קשת טובה נבנית מהעץ הנכון, ולעץ הנכון לוקח לפחות כ- 20 שנים לגדול כדי שניתן יהיה להכין מענפיו את הקשת הראויה.

כמה זמן לוקח להעפיל לפסגת האוורסט?

בעקרון העפלה על פסגת האוורסט לוקחת כ- 6-9 שבועות כולל זמן ההתאקלמות ובניית נקודות הביניים. אבל אתם לא באמת  חושבים שמחר אתם תארזו תיק ועוד 9 שבועות תעשו סלפי על הפסגה נכון?!

להעפיל לפסגת האוורסט לוקח שנים…. כן שנים….

זה מתחיל  מתחביב של טיפוס על הרים שהם בעצם גבעות, ממשיך בלימוד של טיפוס ושימוש בעגינות וחבלים, על כל אלו תוסיפו השתלמויות של טיפוס על סלעים, השתלמות על טיפוס בקרחונים, לימוד של מחיה והישרדות בתנאי קיצון, ובדרך לאוורסט תצטרכו לכבוש עוד כמה פסגות מאוד מאוד מאתגרות מהקשות בעולם, שהם יהיו רק ההכנה לצורך כך.

לא סתם כמעט כל פסגה של ההרים הגבוהים הללו הפכה גם למעין סוג של בית קברות לאלפי מטפסים שרצו להעפיל לפסגה, טיפוס זה לא משחק ילדים, כל שכן טיפוס על האוורסט.

כל מי שמגיע לאוורסט עובר הכנות פיסיות מאוד קשות, עם כושר גופני מאוד גבוה, חוסן מנטאלי ומיומנויות טיפוס שחושלו בהרבה ימים ושנים על ההרים הקשים על כדוה"א, קשה לי לדמיין מישהו שבא ומחליט לטפס על האוורסט כטיפוס ראשון- זה לא יגמר בטוב, בוודאות!

איך הופכים למשקיע מרובה נכסים/דירות?

אחת המכשלות המעשיות והמנטאליות של רוב המשקיעים המתחילים, היא כיצד הופכים להיות משקיעים מרובי נכסים?

יש הרבה מבטיחי הבטחות ומוכרי אשליות שם בחוץ וחשוב לעשות סדר בדברים.

בדיוק כפי שהוזכר לעיל, להכין קשת יכול לקחת 20 שנים וטיפוס על האוורסט לוקח גם כמה שנים, אתם צריכים להביא בחשבון שיעברו גם כמה שנים עד שתהיו משקיעים שמחזיקים ב 5,7,10 נכסים בבעלותכם. בתחום ההשקעות בנדל"ן למרות "ההבטחות" אין באמת קיצורי דרך.

הדילמה העקרית של רוב המשקיעים הוא ההון הראשוני לביצוע עסקאות.

כרטיס הכניסה בהיבט של הון עצמי הוא יחסית גבוה להשקעות נדל"ן, הרי גם אם מדובר בנכס ראשון, של 1 מיליון ש"ח, עדין יש צורך להביא הון עצמי של 250,000 ש"ח, אם מדובר בנכס שני ומעלה יש להביא כבר 50%.

אני בכוונה לא מתייחס לשלל הפרסומים המבטיחים לכם ביצוע השקעות נדל"ן ללא הון עצמי- לנושא זה אתייחס בהרחבה בפוסטים אחרים.

בפוסט שלי איך הופכים דירה לפורטפוליו אני מפרט מהם כללי האצבע לריבוי נכסים ולכן איני רואה צורך לחזור על זה שוב.

אך כן חשוב לי להדגיש את החשיבה שמאחורי ההתנהלות הזו, חשוב להבין שריבוי נכסים לוקח זמן והוא דורש כמה דברים:

  1. החלטה- לא חייבים להחליט כבר מהנכס הראשון שאתם רוצים להיות משקיעים מרובי נכסים, זו החלטה שיכולה להגיע בהמשך, אך בלעדיה לא יקרה כלום.
  2. ביצוע- צריך להשקיע בנדל"ן, ללא ביצע של השקעות דברים לא יזוזו.
  3. צעדים קטנים- צעדים קטנים מביאים תוצאות גדולות, לא צריך למהר ולהסתכן בכל מיני השקעות מסוכנות, צריך לדאוג לעשות השקעות טובות ולתת לזמן לעשות את שלו.
  4. האפקט המצרפי- בהמשך לסעיף הקודם, צריך להבין שהשקעות קטנות מצטברות לכדי השקעות גדולות, מספיק להביט על העשור האחרון בכדי להבין כמה רחוק הגיעו אלו שהשקיעו גם בנכסים של 200-300 א' ש"ח ופשוט התמידו בזה, היום שוויים עולה על כמה מיליונים.
  5. משמעת- חשוב להיות ממושמע וללכת לאורה של המטרה והדרך שאתם מתווים לעצמכם, לא להיות תזזיתי ולא להתפתות לפיתויים שתפגשו במהלך העשיה שלכם- ואתם תפגשו כאלו והרבה.
  6. התמדה- ההתמדה היא היסוד לכל ההישגים, ובכדי להיות מסוגלים להתמיד, חייבים להיות ממושמעים (ראו סעיף קודם).
  7. שינויים- רוב האנשים חוששים משינויים, אך צריך להבין ששינוי הוא דבר מבורך, כשהתנאים משתנים והשוק משתנה, אתם צריכים להשתנות בהתאם, אי אפשר להתנהל בצורה המתאימה למציאות אחת ולנסות לכפות את אותה ההתנהלות למציאות אחרת עם תנאים אחרים.
  8. יעילות- לעשות זה דבר חשוב, אך העשיה צריכה להיות בכיוון הנכון, המטרה בעשיה נכונה היא תמיד לבדוק את האופציות ולבצע הערכות האם בטווח הזמן שההשקעה שלכם מתוכננת היא תעשה את קפיצת השווי המרבית לה אתם מצפים. המטרה שלכם להתקדם מהר יותר על ציר הזמן, לכן אתם צריכים למצוא את האפשרויות הטובות ביותר שיובילו אתכם לשם (בהתאם לסעיף 3).
  9. לימוד- לא להתבייש ללמוד. לאנשים יש את הנטיה לחשוב שהם יודעים את מה שצריך לדעת ובכך מונעים מעצם להעמיק את הידע ולהשחיז את הכישורים שלהם. תמיד חפשו מקורות ידע או כאלו אשר מנוסים ומשופשפים יותר מכם, וכן גם תרכשו את הידע הזה אם יש צורך.

אחד הפוסטים הראשונים בבלוג זה היה נכס כל 6 שנים שם הצגתי את הרעיון הפשוט שאנשים אשר יש ברשותם קרן השתלמות יכולים לרכוש נכס כל 6 שנים. בחישוב קל, אדם עובד בגיל 40 שמחליט לעשות את המהלך הזה ללא יותר מדי תחכום, יכול להגיע לגיל 64 עם 6 נכסים, רק אם הוא הולך לפי הנוסחה של שימוש בכספי קרן ההשתלמות ומינוף.

כעת תחשבו לעצמכם, לאיזו כמות יכולים להגיע אנשים המצויים היום בגילאי 21-35 אשר מחליטים ללמוד לעומק כיצד לבצע השקעות נדל"ן ולתכנן את המהלכים שלהם לא רק על בסיס השקעה פשוט כל 6 שנים, אלא ע"י שימוש בצורה יעילה של הכלים אשר הם ירכשו ואשר יישמו את הידע המקצועי הרב, שיתן להם יתרון על פני המשקיע הממוצע. הרי בסעיף 4 אני מזכיר את הכח של האפקט המצרפי, והוא זה אשר נותן למשקיעים את היתרון הגדול ביותר ככל שעובר הזמן, והזמן כידוע הוא אחד השותפים הטובים של משקיעי הטווח הרחוק.

 

בהצלחה

 

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן