הייתם מוכנים לקנות שעה, בשנה של עבודה?

לקנות שעה בשנה...

כמעט בכל פורום דיוני נדל"ן, עולה השאלה האם השקעה בנדל"ן זו השקעה פאסיבית?

ולמרות שאני כבר כתבתי על כך כמה וכמה פעמים, היום אני רוצה לתקוף את הנושא הזה מזווית קצת אחרת, באחד הפוסטים הראשונים בנושא, על הכנסה פאסיבית כתבתי: שבכדי להנות מהכנסה פאסיבית, צריך קודם על להיות אקטיבי.

תחום ההשקעות הפאסיביות הוא תחום שצבר תאוצה בשנים האחרונות, בעיקר כססמא שיווקית למכירת קורסים וסדנאות להתעשרות מהירה וקלה, אולם קוראי הבלוג הזה (אתם), יודעים כי המציאות היא אחרת ולא נופלים במלכודות ששאר האנשים נופלים בהם [זה הזמן לטפוח לעצמכם על השכם]. קיימים אפיקים ואפשרויות רבות להכנסות פאסיביות, המטרה בפוסט זה היא לשתף אתכם בראיית עולמי בתקווה שזה יעזור לכם לכוון את ההתנהלות שלכם בעולם ההשקעות ובשאיפה להכנסה פאסיבית.

האם יש דבר כזה בכלל השקעה פאסיבית?

התשובה הקצרה והמעצבנת תהיה כן ולא.

ביתר פירוט התשובה תהיה כזו:

כן, יש דבר כזה השקעה פאסיבית– רק צריך להבין שה- 'כן' הזה הוא יחסי, מה הכוונה? בואו נשווה בין משקיע נדל"ן   לבין שכיר ששניהם מרוויחים 10,000 ש"ח לחודש השכיר מעבודה והמשקיע מנכסיו.

שכיר-

  • קם בבוקר לעבודה ועובד בין השעות 8:00 עד 16:00 לפחות (אם זה הייטק זה אחרת) ומקבל את השכר שלו.
  • שכיר צריך לבקש אישור לחופשה.
  • שכיר לעיתים צריך לדווח אם הוא מאחר.
  • שכיר צריך לתאם ולהודיע אם הוא רוצה לצאת מוקדם יותר מהעבודה.
  • שכיר צריך לבקש ולתאם חופשה אם הוא רוצה.
  • לא יכול לעבוד בעבודה נוספת

משקיע נדל"ן-

  • כשמשקיע מנהל נכס הוא לא עובד בנכס 8 שעות.
  • הבעיות בנכס אינן מתרחשות כל יום או דורשות נוכחות
  • יכול לעסוק בעבודה במקביל

המטרה של הדוגמא היא לא לומר מה יותר טוב או פחות טוב, אני חושב שלעבוד במקום שטוב בו ואתם מnמשים את עצמכם זה מעולה, עם זאת, עבודה לעולם לא תהיה פאסיבית. מאידך, נכון שהשקעה בנדל"ן היא לא פאסיבית ב- 100%, אך בהשוואה לכמות המאמץ המושקעת והתגמול שמתקבל היא יחסית פאסיבית.

לא, אין דבר כזה השקעה פאסיבית- כל בר דעת מבין שדירות ונכסים לא נופלים עלינו מהשמיים (למעט ברי המזל שירשו נכסים  עם כל הצער) בכדי למצוא את הנכס המתאים יש לעשות כמה מהלכים:

  • ללמוד את התחום [ לבד או דרך תהליך הכשרת המשקיעים]
  • לבצע חקר שוק
  • לחפש נכס ולכתת רגליים
  • להסתובב עם מתווכים
  • לעשות בדיקות ובירורים
  • להתמודד עם פחדים וחששות
  • להתמודד עם אכזבות וייאוש בעסקאות שנפלו ולא הבשילו
  • להתמודד עם קבלני שיפוץ
  • ועוד…..

כל אלו מעידים כי ההתעסקאות הראשונית עם נכסים רחוקה מלהיות פאסיבית, היא דורשת עשיה ודורשת מעורבות.

מרגישים מבולבלים? אז זה הזמן לעבור לשלב הבא של הפוסט הזה.

כל שעה ביממה שווה שנה של עשיה-

כותרת החלק הזה הוא המסר שאני רוצה שתחזרו איתו הביתה, או שיהיה נר לרגליכם אם החלטתם להיכנס לעולם ההשקעות בנדל"ן (בעיקר אך לא רק).

כיום, לאחר כמעט 15 שנים של עשיה נדלנ"ית אני מבין את המשמעות האמיתית של העשיה הנדלנ"ית והחשיבות במשמעת והתנהלות באסטרטגיה אחידה עם מטרה בסוף הדרך.

גילוי נאות- אני כותב מזווית אישית, מניסיון אישי ומראיית העולם שלי, אין כאן אובייקטיביות אלא תובנות מהדרך שלי.

כשאני נכנסתי לעולם ההשקעות בנדל"ן הכניסה הראשונה שלי היתה מקרית וללא הבנה מהותית, יחסית מהר הבנתי מה אני רוצה למעשה מהשקעות הנדל"ן שלי. אני הבנתי שאין לי את הרצון, אין לי את השאיפה ואין לי את היכולת המנטאלית להיות תלוי בגורמי חוץ בחיי כמו מקום עבודה או מעסיק כזה או אחר. שהיום כשהכל טוב ויפה ויש גאות עסקית קוראים לעובדים "משפחה", אך כשהשווקים חווים זעזוע פתאום אתם מוצאים את עצמכם בשימוע כי אתם לא מתאימים "למשפחה"  יותר ואתם מפוטרים.

מראשית הדרך, הכוונה שלי היתה לחפש עסקאות ועם כל עיסקה שאני מבצע אני מוריד מהתלות שלי במקומות העבודה כשכיר (כותב שורות אלו שימש כמדען בחברות תרופות בעברו).

היום כשאני חושב במושגים של השקעה פאסיבית, התובנה שלי היא כזו:

כל שנה של עבודה באיתור וביצוע  השקעות שבצעתי בעבר, התוצאה שלה היום למעשה פנתה לי שעה ביממה בהווה שאיני חייב לעבוד בה.

המטרה שלי היתה לייצר תזרים מזומנים, כאשר יש תזרים מזומנים, יש "חמצן", אם נרצה או לא נרצה לתזרים מזומנים או כסף במילים אחרות יש משקל רב על איכות חיי היומיום שלנו.
כל המטרה (שלי לפחות) בהשקעות מעולם לא היתה להיות מיליונר או להיות איש אמיד

המטרה הראשונה- היתה לבנות את היכולת לא להיות תלוי בהכנסות מעבודה.

המטרה השניה- לאחר שהורדתי את התלות בעבודה או במקום עבודה כשכיר, היתה למקסם את ההשקעות בצורה כזו, שהן יקנו לי זמן.

החשיבות העליונה שאני מעניק לזמן, נגזרת מהעובדה שכל יום שעובר אנו מתקרבים למותנו, מכיוון שאנו לעולם לא יודעים מתי אנו נמות, הרי שהמטרה שלנו היא להגיע ליעד כמה שיותר מהר, בו אנו למעשה "משתחררים" מהמחוייבות לעבוד ובמקום זאת להשקיע את זמננו באיכות חיים, תחביבים, אהבות או חלומות שאתם רוצים להגשים.

ובחזרה לעניין ההשקעות האקטיביות/פאסיביות ראיתי כי בהשקעות נכונות וזהירות לטווח הארוך, כל שנה של ביצועים אקטיבים קונים לנו שנה מהיממה ההעתידית שלנו.

בחשבון פשוט ביממה יש 24 שעות.

15 שנות עשיה קנו לי 15 שעות ביממה שלי.

4-5 שעות מוקדשות בד"כ לשינה.

כך שנותרו לי 4 שעות בהן אני אמור לייצר עשיה שתביא לי עוד נכסים בעוד 4 שנים, כדי שכל היממה תהיה שלי, משם והלאה זה כבר שלב החירות- שלב בו הבחירה בידנו האם לעצור ולהנות ממה שיש או לבחור ולהגדיל את מה שיש, הנקודה המרכזית היא שיש לנו את זכות הבחירה, שאנשים רבים שכחו שהיא קיימת אצלהם ורוב הבחירות שלהם הן כורח ולא באמת בחירה.

הערה: חישובי השעות/שנים נגזרים מרמת החיים שאתם רוצים לחיות, מניסיוני לרוב שינויים בחיים כמו מצב משפחתי, ילדים, וצרכים משתנים לרוב די תואמים את המתואר לעיל.

כך שאלו מכם שיש להם הסבלנות ומוכנים להיות אקטיבים כדי להנות מהכנסות פאסיביות צריכים להבין שכל שעה נקנית בשנה של עבודה כמשקיע.

כל שנותר כעת היא רק להזכיר לכם שה- 30 השעות הראשונות בשנה הראשונה שלכם יכולות להיות מושקעות בתהליך הכשרת המשקיעים שלי, אך כמובן שאיני אובייקטיבי :-), אבל ממליץ מניסיון.

 

 

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן