בניה- שלב 5 יציקת הגג

לאחר השלמת המעטפת החיצונית, מתחילים בהכנות ליציקת הגג, אשר בצידה החיצוני מהווה את הגג ובצידה הפנימי את תקרת הבית (בהנחה ומדובר בבניה בקומה אחת).

בכדי לצקת את הגג, יש לבנות מסגרת עץ אשר מהווה את ה-"התבנית" לכל הגג, הגג הינו בטון יצוק המכיל זיוני פלדה, על הגג יש גם "לזרוק" ולפזר צנרת רלוונטית, של החשמל ונקודות התאורה בהנחה ואינכם מתכננים תקרת גבס, יש לבדוק את המיקום המדוייק של הנקודות ולוודא שזה אכן המיקום הרצוי לתאורה בחללים הרלוונטים (במקומות בהם דרוש מירכוז המאור, יש לתת דגש על מדידה נכונה).

כמו בעמודים כך גם בגג, יש לשים תשומת לב למיקום הספייסרים, בכדי למנוע חימצון של זיוני הפלדה ע"י מניעת חשיפתם לאויר.

סיום המעטפת ותחילת בנית מסגרת עץ לגג (שימו לב לחלון הזוויתי ביציקה)

במקביל מתחילים בהעמדת פיגומים ופילוס התקרה, הפיגומים תומכים בפלטות (לוחות) העץ המונחים בתחתית היציקה.

מבט מחלל הבית כלפי מעלה לתקרה והפיגומים
לתת דגש על זמן הורדת הפיגומים, לא מומלץ להוריד פיגומים מהר, אלא לתת לתקרה לשבת לפחות שבועיים לאחר ביצוע היציקה. בכל מקרה בטרם תאשרו לקבלן לפרק את הפיגומים, בקשו אישור מהמהנדס שלכם.
מבט על תהליך בנית התקרה, מבחוץ
מבט על, על לוחות התקרה, לפנ הנחת רשתות הברזל ועבודת התפסנות בגג, שימו לב שמהדפנות יוצאים קוצים פנימה אשר יקשרו לרשתות וזיוני התקרה, כדי שכל המבנה יהיה מחובר וקשור כמקשה אחת
הנחת רשתות ומוטות הברזל, יש לשים לב כי משתמשים בעוביים כמצוין בתוכניות העבודה
פריסת תשתית חשמל על התקרה. מומלץ לבקש מהחשמלאי שיפזר כ 5-8 צינות רזרבה לארון החשמל, למקרה שתרצו לבצע תוספות בהמשך.
במידה ויש לכם אלמנטים אשר צריכים להיות ממוקמים בתקרה כגון: הכנה לארובת 'קמין' (כסוף בצד שמאל של התמונה), ודאו את המיקום המדוייק, מאחר וזה ישפיע בהמשך בחלל הבית, כל טעות כאן יכולה לגרום לשינויים במיקום קיר סמוך בהמשך או לוויתור על אופציית הקמין.
מבט אופקי על עבודת התפסנות
הגג מוכן ליציקה, שימו לב למיקום קופסאות ביקורת ומיקום הכנות לגופי התאורה וכיו"ב
מבט צד לפני היציקה
את היציקה מתחילים מהחלק העליון של הגג. בדיוק כמו ברצפה, התעקשו שבעת היציקה יהיו שתי ויברטורים בשטח, כדי שיהיה גיבוי למקרה ואחד ישבוק (מצד ימין בתמונה פועל עובד עם ויברטור), הויברטור מונע בועות אויר ויצירה של סגרגציות ביציקה ומונע היחלשות המבנה.
שימו לב לקופסאות עבור גופי התאורה הכתומות בתחתית התמונה, יש לדאוג לקיבוע הקופסאות שלא יזוזו, במקרה זה, הקיבוע נעשה ע"י קצף פוליאוריטן.
המשך יציקה
עבודה עם ויברטור
יישור יציקת הגג
את מסגרת העץ ניתן לפרק כעבור כמה ימים, אך לא את הפיגומים.
שימו לב משמאל לשרוול הארובה לקמין.
מבט מבחוץ

לבטון יש עקומת התחזקות (חלק אומרים אינסופית), ככל שמרטיבים את הבטון יותר לאחר היציקה הוא מתחזק יותר, הרטבת הבטון קרויה 'אשפרה', הקפידו להגיע ולבצע אשפרה כל כמה שעות של הרבה מים על התקרה (ובכל יציקה לפני כן), המלצה שלי, קנו ממטרת גינה פשוטה מקמו אותה במרכז הגג, ופשוט תתנו לה לעבוד, זה אמנם צורך הרבה מים, אבל שומר על הגג שלכם ומחזק אותו.

לאר שהגג התחזר והתייבש, ניתן להתחיל בעבודת בנית המעקות בגג ושאר מבנים ייעודים כגון מסתורים למינהם.
לאחר בניית הבלוק, יש לייצר חגורות ולצקת אותן עם תפסנות, כדי שיחזיקו את מבנה הבלוק במקומו.

השלב הבא, הינו עבודה על חלוקה פנימית ובניית קירות פנים.

דילוג לתוכן