עצות לעושר וצבירת הון

בהמשך להתנהלות פיננסית נכונה אשר מטרתה לייצב את המצב כלכלית וגם ללמוד ולתרגל התנהלות פיננסית נכונה. חשוב גם לדעת ולהבין מה הופך אנשים עשירים לעשירים.

התנהלות פיננסית לבדה, לא תהפוך אותנו לעשירים, היא אולי תהפוך אותנו ליעילים אבל לא תעשיר אותנו.

ניסיתי לחשוב ולקבץ עבורכם כמה סימני דרך לאלו מכם שירצו ורוצים להתעשר. לרוב, אנשים מצפים לדעת את ׳הסוד׳ של העשירים, מה צריך לעשות בכדי להיות עשיר. בעיקרון העשיה היא מגוונת ושונה יש המון דרכים לעשות כסף ולייצר הכנסה שאינה מעבודה ישירה. הדרכים הללו כה רבות שהיריעה קצרה מלהכילם.

במקום זאת אני חושב שנכון וראוי יותר הוא לרכז את המכנה המשותף לכל אותם דרכים שגרמו לאנשים להתעשר. המכנה המשותף הזה הוא ברמה התפיסתית, ברמה המנטלית ושינוי הגישה המנטאלית, שינוי אשר גורם לשינוי בתפיסה, שינוי בהבנה ולכן גם לשינוי באופן הפעולה שלכם. אנשים רבים שואלים אותי: ״מה אני צריך לעשות כדי להיות עשיר״ הם מצפים לאיזו התגלות או נוסחה קבועה ומתאכזבים כשמקבלים את תשובותי.

אני אקח את הסיכון שתתאכזבו, כי לטעמי אותם מתי מעט שיפנימו ויפעלו בהתאם ויהפכו לעשירים, שווים את הסיכון הזה.

העצות:

מזל-
אם אתם רוצים להתעשר ולהצליח אתם צריכים מזל. איך אומר המשפט הידוע, עדיף 10 גר׳ מזל מאשר 10 ק״ג שכל. אבל….. והנה הערה החשובה לי אליכם, שמזל לא מגיע סתם כך משום מקום. פיית המזל נדיבה לאנשים שרוצים לעבוד קשה, כי מזל מגיע לאלו שעושים עבורו. ולא עבודה כשכיר למרות שהיא קשה, אינה מביאה את המזל. אתם צריכים לעבוד בכיוון הנכון. השקעות זה הכיוון עבודה פיסית לא!

תקשיבו למי שכבר עשה את זה, הוא יודע על מה הוא מדבר- וורן באפט הוא אחד ששווה להקשיב לו. שני כללי הברזל של וורן הם:
הכלל הראשון- לעולם אל תפסידו כסף.
הכלל השני- לעולם אל תשכחו את הכלל הראשון.

עסק מביא בית, בית לא מביא עסק-
עסק/השקעה טובים מביאים הכנסות ותזרים מזומנים, אשר בתורם יכולים להביא לכם את בית חלומותיכם. אולם, בית חלומותיכם הוא בור ההוצאות שלכם. בית משלכם הוא הוצאה ולא השקעה, הוא מוציא לכם כסף, המשכנתא מוציאה כסף, התחזוקה מוציאה כסף, טיפוח הבית הוא הוצאת כסף ועוד….. ועוד….

רכישת דירה למגורים-
בעיקרון כדאי להימנע מרכישת דירה למגורים בשלב ראשון. אבל אם אתם מתעקשים לרכוש תחילה ולהתעלם מהטיפ הקודם אז תפעלו לפי הכלל הבא: לרכוש דירה אשר מחירה המקסימאלי יהיה עד גובה של 100 משכורות (ברוטו) מהמשכורת הגבוהה מבין בני הזוג. ההיגיון בכך הוא שזה מגביל אתכם בסכום הרכישה ולא מביא אתכם להשתעבדות כלכלית עבור הדירה שלכם וגורם לכם להמשיך ולהתפתח פיננסית, למרות שהחלטתם לרכוש דירה תחילה.

רכישת רכב-
ריכשו רכב יד שניה, רכב מיד שניה הוא רכב זול. כיום מייצרים רכבים באיכות טובה, אין טעם לרכוש רכב חדש, אשר מאבד 20% מערכו בשניה שיצאתם מסוכנות הרכב. זה בזבוז של הון שיכול לשמש אתכם להשקעות. האם הייתם רוכשים מניה אשר מפסידה ישר 20% בערכה בשניה בה רכשתם אותה? זאת ועוד, האם הייתם רוכשים מניה שלא רק איבדה 20% ברגע הרכישה אלא מאבדת כל שנה אחוזים נוספים בערכה? זו שטות כלכלית! הימנעו ממנה.

אתם מתעקשים לרכוש רכב חדש בכל זאת, ולסרב להיגיון הכלכלי אז פעלו לפי הכלל הבא:
לא לרכוש רכב שמחירו עולה על 10% ממחיר הבית שלכם. ההיגיון כאן זהה לזה של רכישת הדירה בסכום מוגבל מראש כדי לא ליצור השתעבדות כלכלית.

הגדלת ההון-
זהו אחד הכללים החשובים ביותר, עימדו בו!!!
בכל שנה עליכם להגדיל את סך כל ההון שלכם ב 10% לפחות.

כלל נוסף וחשוב מאוד….. הוא שבכל שנה בנוסף ל 10% הגדלת ההון אתם צריכים לעבור את ה% הגדלת ההון שלכם. משמע אם שנה שעברה הצלחתם להגדיל את ההון ב 11%, השנה אתם חייבים להגדיל את הונכם מעל ל 11%. בכל אופן לא יורדים מה- 10%.

רכזו מאמץ-
השתדלו לעבוד פחות ולהשקיע הרבה יותר. אף אחד מעשירי העולם לא נהיה עשיר מעבודה ומשעות נוספות! אתם צריכים לרכז את האנרגיה שלכם בהשקעות טובות ויעילות, אתם צריכים ללמוד את התחום ולהשקיע בנכסים רווחיים ומניבים. השקעת אנרגיה בעבודה ובשעות נוספות היא בזבוז אנרגיה וזמן משווע.

להתמקד בעיקר ולא בטפל-
רוב האנשים חושבים באופן מוטעה שאם הם יקטינו את ההוצאות אז מצבם הפיננסי ישתפר, זו אשליה! לצמצום הוצאות יש גבול תחתון אשר ממנו לא ניתן לרדת לכן זה מגביל אתכם. מאידך התמקדו בהגדלת ההכנסות, להגדלת הכנסה אין גבול עליון….. השמיים הם הגבול, זה העיקר התמקדו בו.

לסיכום,
נראה כי זו עוד רשימה מבית ״טיפים לחיים נכונים״ אשר קל מאוד לזלזל בה. אני מזמין אתכם:
את המזלזלים- לזלזל ולהישאר באותה המשבצת שלכם.
את המעיזים- להיות עשירים.
שכל אחד מכם יבחר את הצד בו הוא רוצה להיות, מזלזל או נועז?

דילוג לתוכן