איזה סוג משקיעי נדל"ן אתם?

אתרו את הצלף, תמונתו של Simon menner

צלפים או מאגיסט"ים?


בעולם ההשקעות כמו בשאר תחומי החיים, סגנון ואסטרטגית ההשקעה קשורים לאופי המשקיע. כמי שיוצא לו לשוחח עם משקיעים נדל"ן רבים, להחליף דעות, להתדיין, להתייעץ ולייעץ, אני שם לב כי את המשקיעים ניתן לסווג לשתי קבוצות להן אני קורא: הצלפים והמאגיסט"ים. בהיבט הצבאי הן הצלף והן המאגיס"ט משתמשים בנשקים שנחשבים לנשקים ארוכים בהיבט של אורך הקנה, הנשק התקני של הצלף הינו בעל קוטר 7.62 מ"מ וגם למא"ג אותו קוטר קליע, אך אלו קווי הדמיון היחידים, הצלף והמאגיס"ט אלו שני תפקידים שדורשים התנהלות שונה, אופי שונה, התנהלות שונה וכן דרישות וביצוע שונים. מטרת רשומה זו אינה לתת תאור צבאי של התפקידים,אלא להשתמש בהם כמטאפורה לעולם השקעות הנדל"ן וסיווג משקיעי הנדל"ן בהיבט זה.

המאגיס"ט:


המאגיס"ט הינו מקלען, יש לו כח אש עוצמתי בידיים, הוא מצוייד בתחמושת רבה של שרשורים המכילים אלפי כדורים, לכאורה נראה כי היתרון של המגיס"ט הוא בכמות וכח האש שלו, זה אמנם נכון, אך זה גם החסרון הגדול שלו, המגיס"ט עובד לפי כמות ולא לפי איכות, כל הכדורים שהוא יורה, יוצאים מהלוע ללא כתובת מוגדרת. ישנן שתי טכניקות ירי עקריות למאגיס"ט בהן הוא משתמש בכדי לנסות ולפגוע במטרה, שתי הטכניקות הללו הן למעשה ירי בצרורות, ההבדל בין שתיהן הוא הכיוון. הטכניקה הראשונה היא למעשה צרורות אורך, המאגיס"ט יורה ממנו והלאה, עפ"י פגיעות הכדורים הוא מזהה את הטווח הנכון למטרה, לאחר שהגיע לטווח הנכון הוא משתמש בטכניקה השניה ועובר לצרורות רוחב, שהן למעשה מסייעות לו להישאר בטווח הנכון ומטרתן לצודד לכיוון המטרה בשאיפה לפגוע בה. מאגיס"ט בעולם ההשקעות בנדל"ן- משקיעים מתחילים רבים, נכנסים לתוך מסע חיפוש ההשקעה שלהם כשהם לא ממוקדים, הם לא יודעים מה הם מחפשים, היכן לחפש אותו, הם לא יודעים כמה כסף הם רוצים להשקיע, מה אחוז המימון לו הם זקוקים, מי אוכלוסיית השוכרים/הקונים/מוכרים שלהם ולכן הם בדיוק כמו המאגיס"ט מייצרים הרבה כח אש, רואים הרבה נכסים עם פרמטרים שונים, מסתובבים עם מתווכים מרובים, שורפים קשרים ומבזבזים זמן יקר ונכשלים בהגעה לתוצאה איכותית ובביצוע השקעה טובה. חוסר המיקוד הזה, גורם לרבים מהם במקרה הטוב- לבזבז המון אנרגיה ולבצע השקעה  ממוצעת. במקרה הרע- רבים מהם מתייאשים ומוותרים על כל תהליך ההשקעה ומפסיקים, או אף גרוע מכך, בנקודת הייאוש הם מגיעים למצב של 'ביצוע עיסקה בכל מחיר' ולרוב אלו יהיו עסקאות פשרה גרועות, אשר בהמשך יגרמו להם לטרחה או הפסדים ויצאו חבולים מהניסיון הזה. באופן טבעי, כשאתה לא יודע מה אתה מחפש, איך תדע שמצאת?

הצלף:


באופיו הצלף שונה לחלוטין מהמאגיס"ט, גם כמות התחמושת שהוא נושא עמו מועטה יותר כמותית. הצלף, אינו משחרר כדור לחינם מהקנה, כל כדור שיוצא מהקנה הינו כדור עם כתובת מדוייקת שמטרתו לפגוע בה. בכדי שהכדור יגיע לכתובת המיועדת, הצלף נדרש לעבודת הכנה ארוכה, זיסיפית, מונוטונית הדורשת סבלנות. הצלף ישאף תמיד להתמקם במיקום אסטרטגי עם יתרון, מהות תפקידו שלא יראו או ירגישו בפועלו, הוא יבצע אומדן מרחקים ויכין כרטיס טווחים, הוא ימפה את אזור הפעולה שלו ויחלק אותו לגזרות, הוא ימדוד את משבי הרוח עוצמתם וכיוונם. המהדרין גם יביאו בחשבון את אחוזי הלחות באויר והגובה מעל פני הים. להיות צלף בעולם השקעות הנדל"ן- משקיע ממוקד, הוא ממש כמו צלף מיומן, הוא ממקד את עצמו לאזור השקעה, מחלק את האזור לגזרות/תתי אזורים, הוא יודע מהם מגבלות ההון שלו ולאן המינוף/מימון יכולים להביא אותו. משקיע כזה, סימן לעצמו כבר 'נכס מטרה' כעת הוא רק נכנס לשלב החיפושים, ברגע שאתה יודע מה אתה מחפש, כשתמצא אותו יהיה לך קל לזהות אותו! משקיע שכזה, לא ממהר להשקיע, למרות שהוא מצפה לזה בכיליון עיניים, הוא משתדל לא להיות פזיז, גם כאשר הוא איתר את הנכס המתאים, הוא יצור מגע בצורה זהירה, בגישושים, ינסה להוציא ולאתר מידע על הנכס, על המוכר, וכל פיסת מידע שתוכל לסייע לו בביצוע משא ומתן נכון ויעיל. בדיוק כמו הצלף, כשהנכס המתאים נמצא במרכז הכוונת, הוא יסגור עסקה.
אתרו את הצלף, תמונתו של Simon menner

אם זה כל כך פשוט למה זה כל כך מסובך?


לכאורה, כאשר משווים בין שני סוגי המשקיעים הללו, נראה כי נורא קל לבחור באיזה אופן פעולה כדאי לבחור. העניין הוא שהאדם באופיו לעיתים קצר רוח ומצפה לתוצאות מהירות ומבלבל בין כמות לאיכות. באופן אבסורדי אנשים רבים חושבים שאם הם ירו צרורות בכל הכיוונים כמו מאגיס"ט, הם בסוף יפגעו באחת המטרות- זו טעות ולפחות בחיים האמיתיים לא מוכיחה את עצמה. בצבא- למאגיס"ט יש תפקיד חשוב, לייצר כח אש אימתני, לייצר חיפוי על שאר החיילים בצוות, אך אסטרטגיה זו אינה מתאימה להשקעות. משקיעים אשר נוקטים באסטרטגיה של מאגיס"ט יתעייפו ויגלו מהר מאוד שנגמרה להם התחמושת ושכל הכדורים נורו על מטרות סרק ואפילו לא פגעו. האסטרטגיה של הצלף, דורשת השקעה ראשונית מאוד גדולה, השקעה של זמן, משמעת בטווח הקצר היא נראית כאילו היא פחות מתגמלת, כי רוב הזמן לא יורים (סוגרים עסקאות), משקיע טוב רוב הזמן מחפש, מתכונן, אוסף מידע, מאתר נכסים (מטרות) פוטנציאלים ובעיקר ממתין לעיתוי הנכון, התאזרו בסבלנות, ההשקעה הזו בטווח הארוך תשתלם לכם, לא רק בעולם ההשקעות בנדל"ן, אלא בכל דבר שתרצו לעשות בחיים. החוכמה היא למקד אנרגיה ולהשתמש בכמה שפחות כדורים ולייצר כמה שיותר פגיעות. גם בשאר תחומי החיים כגון: לימודים, קריירה, חיפוש עבודה, מציאת בן/בת זוג, כדאי להיות ממוקדים כמו צלפים ולדעת מה אתם מחפשים ומה המטרות שלכם.

קורס צלפים:


בכדי להיות צלף בצבא, אתם נדרשים לעבור מבחנים ולהוכיח הצלחה ראשונית במטווחים. אם נבחרתם ונשלחתם לקורס צלפים, בשעה הראשונה של הקורס ממתין לכם מבחן נוסף, מבחן ירי בו אתם צריכים להשיג תוצאה מינימלית מסויימת, רק אם עברתם אותו, אתם זכאים להתחיל את ההכשרה. במהלך כל ההכשרה, כל יום הינו יום של מבחנים אותם יש לעבור, לא עברתם, יאמרו לכם שלום בנימוס. בא לכם להיות צלפי נדל"ן? בתהליך הכשרת המשקיעים שלי, בניתי תוכנית בה אני מלמד את ההתנהלות והעשיה האמיתית שלי כמשקיע נדל"ן, אם מעניין אתכם, ואתם רוצים להפוך למשקיעי נדל"ן ממוקדים, יעילים ורווחים, השאירו פרטים, אשמח ליצור עמכם קשר.    

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן