כעת זה רשמי, גם ביטוח לאומי לא יהיה לכם…

כאמור, הבלוג הזה נועד לכולם, ללא אפלייה של דת גזע ומין, אולם, אני חושב שעיקר קבוצת המיקוד של הבלוג היא לאזור גילאי 25-45 לא כי כך החלטתי אלא כי אני חושב שזו האוכלוסיה שאם תקח ברצינות את הדברים שאני כותב כאן, יכולה לשפר את מצבה פלאים לעתיד הקרוב והרחוק. הסיבה היא שמתחת לגיל 25 אנו עסוקים בלבלות וטיולים אחרי צבא ולימודים ואחרי גיל 45 אנו מפחדים לעשות צעדים משמעותיים בגלל שיש לנו משפחה לדאוג לה. עם זאת, אני לא שולל את המעיזים מכאן ומכאן…שבכל זאת פורצים גבולות ומוסכמות. לקבוצת הגיל הזו אני פונה ורשמוה זו רלוונטית מאוד לגביה.

אתם בטח מכירים את המנטרה הקבועה שלי לגבי עניין הפנסיות, אמרתי שהפנסיה היא למעשה פנטזיה וכאמור פנטזיות מתגשמות רק באגדות, גם טרחתי וניסיתי להבהיר לכם, שאם אתם סומכים על הפנסיה שלכם, אז אתם תתעוררו לסרט רע מאוד. אז אמרתי…..ביג דיל…יאללה עוד בלוגר ברשת….. עוד אחד שזורע פאניקה. אז אם זה עושה לכם טוב תאמינו בזה, אבל אם קיים סיכוי קטן ולו הקלוש ביותר שאתם חוששים קצת לעתידכם הפיננסי, שאתם חושבים לעצמכם "רגע אולי יש היגיון במה שהוא אומר" שווה לכם להקשיב הפעם.

כשדיברתי על הפנסיה שלכם (אני בכוונה לא אומר שלנו, כי מבחינתי אין לי פנסיה ואני לא בונה על אחת כזו, כי כל ה- "תשובה והדנקנרים דמיקולו" יבזזו לנו אותה בהסדרי חוב בין היתר), זה היה נראה לכם רחוק, לא רק שזה היה נראה לכם רחוק זה גם היה נראה לכם דמיוני, כי למעשה לא הצגתי לכם מספרים, אלא רק הערכה אישית שלי, למעשה הנחה די לוגית אבל עדין הנחה.

אז היום למעשה אנו מקבלים את ההוכחה הראשונה, שההנחה שלי מתחילה לקרום עור וגידים לתוך המציאות שלנו, המסמר הראשון בארון הקבורה של הפנסיה שלנו והקצבה שלנו לעת זקנה. כאשר יוצאים לפנסיה, אתם אמורים למעשה לקבל קצבה חודשית מקרן הפנסיה שלכם, לשם אתם והמעסיק שלכם הפרשתם כל משך זמן העבודה שלכם קצבה נוספת מגיע לכם גם מהמוסד לביטוח לאומי.

נכון לכתיבת שורות אלו קצבת הביטוח הלאומי עומדת על 1531 ש"ח ליחיד ואם אתם זוג אז 2301 ש"ח, אם אתם עומדים בתנאים אז ייתכן וגם כל אחד מבני הזוג יקבל קצבת זקנה ליחיד ואומר סה"כ 3062 ש"ח לחודש. תבדקו אותי, זה מה שכתוב באתר הביטוח הלאומי, בהן צדק.

ממש היום באחד ממדורי הכלכלה באחד מאתרי העיתונות ברשת פורסמה הכתבה כי עקב העליה בתוחלת החיים, בשנת 2042 (כולה 28 שנים מהיום) הביטוח הלאומי כבר לא יוכל לממן קצבאות זקנה. הסיבה היא כי יהיו יותר אנשים לשלם להם מאשר כאלו שמפקידים כסף, זה אומר שהביטוח הלאומי יהיה בגרעון, משמע לא תראו כסף!!!

אז למה בכל זאת אני מפרסם לכם את החדשה המרעישה הזו?

אני מפרסם זאת משום שהנה אנו מקבלים כאן רמז ראשון למציאות העגומה המצפה לכם, לא רק שפנסיה לא תהיה לכם, גם קצבת זקנה לא תהיה לכם. ואם אתם תוהים שכאן נגמרים הדברים, אז אתם טועים!

הרי המצב הזה היה ידוע מראש, אז למה אף אחד לא מטפל בזה?…כי כולם עצלנים….עזוב יהיה בסדר אומרים הפקידים אחד לשני. אבל בפועל הם מתכננים עליכם עוד סיבוב. הרי אם אומרים שיהיה גרעון בשנת 2042, אז בואו ננסה למלא את הקופה כבר מהיום בכדי להמנע מאותו גרעון, לשם כך כנראה שהם יעשו שתי פעולות:

הפעולה הראשונה- הקטנת הקצבאות הנוכחיות בכ- 10% (לפי הדיבורים) משמע שהנה הקצבאות קטנו מ- 1531 ש"ח לחודש ליחד ל- 1378 ש"ח ליחיד, אבל זה היום! מה יהיה עוד 30 שנים אלוהים גדול, אולי תקבלו 5 ש"ח לחודש.

הפעולה השניה- יגרמו לכם ולמעסיקים שלכם להפריש יותר כעת בכל חודש, משמע אתם תפרישו יותר אבל בסוף תקבלו פחות. ואם לא די בכך אז הנה גם ההכנסה הפנויה שלכם תקטן עקב כך.

אבל זה בסדר תמשיכו לישון על האף…. יותר נעים להיות כמו שלושת הקופים: לא ראיתי, לא שמעתי, לא אמרתי.

ואני….אני אמשיך לדאוג לעתידי הפיננסי כי אני חרד לגורלי, כי אני….מה אני רוצה….אני רוצה לחיות טוב גם כשאהיה זקן, אני רוצה לרכוש לילדי דירות ובתים, אני רוצה להמשיך ולטייל בעולם ואתם תמשיכו לומר לקחו לי….גנבו לי.

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

3 מחשבות על “כעת זה רשמי, גם ביטוח לאומי לא יהיה לכם…”

  1. בוא נגזים עוד יותר.. 5 שקלים לחודש. למה חמישה שקלים? תרשום אפס. תרשום שאנחנו נשלם לביטוח לאומי.. פופוליסט.
    לא חושב שצריך לסמוך על זה ולהסתמך על זה כי על 1500 שח אי אפשר לחיות. אבל אתה שוכח שיש מדינה שעומדת מאחורה.הגירעון הזה מגובה בתקציב המדינה. וכל עוד המדינה לא תיפול ולא תקרוס ( סביר להניח שמדינת היהודים לא תקרוס כל כך מהר) אז אני לא חושב שיש טעם לזרוע שחורות אצל אחרים… תרשום לפחות בצורה אובייקטיבית, ותנסה להציג את שני הצדדים למטבע.

    • שלום דניאל,
      אני מודה לך על תגובתך.
      אני חושש שקצת הגזמת בתגובתך, איזכור 5 ש"ח היה איזכור ציני כרמיזה למצב העגום בנושא בו עוסק הפוסט. עם זאת, אני רוצה להזכיר לך כי מי שמצוי בגילאי 25-40, הפוסט הזה מאוד רלוונטי עבורו, בשנת 2042 כפי שכתבתי (ולא המצאתי) יגיעו במוסד לביטוח לאומי לנקודת האיזון, המשמעות היא שמעבר לנקודת האיזון המצב מתהפך, ולמעשה לא יהיה להם כסף לשלם לקצבאות הזקנה.
      אמנם לא צריך להסתמך על קצבה של 1500 ש"ח, אולם עדין זהו סכום לא מבוטל לקשישים רבים אשר זהו חלק "ממשכורתם" החודשית בערוב ימיהם, לא הייתי מזלזל בסכום זה.

      לגבי התשלום לביטוח לאומי- אני רק רוצה להזכיר לך שכל שכיר, משלם מהיום הראשון שלו בעבודה לביטוח לאומי ומפריש זאת ממשכורתו!!! כך שאתה משלם כבר מהיום ולא מהיום בו אתה תגיע לגמלאות. הקטע העצוב הוא שבכדי למלא את הקופה עקב אותה נקודת איזון, כנראה ויעבירו שתי החלטות: הראשונה- להגדיל את גובה ההפרשה החודשית מהמשכורת. השני- יקטינו את גובה הקצבה (כך שיש מצב שזה בחלט יגיע לסכום המגוחך של 5 ש"ח בעוד 30-40 שנים).

      אני מאמין גדול במדינת היהודים, ולא מאמין ו/או צופה שהיא תקרוס, אך עם זאת, אני מאמין גדול בכך שכל אדם חייב לדאוג לרווחתו ולא לסמוך ידיו על המדינה, או אולי אעדיף לומר, האמן כאילו המדינה תעזור לך אך פעל כאילו הכל תלוי בך!!!

      איני זורע שחורות, אני חושב שתפקידי ככותב הבלוג, לאמת את הקוראים עם המציאות האפשרית (שים לב שאיני קובע שהיא תהיה, אולם אני כן טוען שהיא עלולה להתרחש) לגבי עתידם, אי לכך אני בהחלט ממליץ לפעול בחוכמה בכדי שכל אחד ידאג שלא להגיע למציאות מעין זו ולהקטין את התלות שלו בגורמים חיצוניים.

      אני מאמין (או רוצה להאמין) שאני כותב בצורה אובייקטיבית לרוב, אני בהחלט חושב שאנו כאנשים מטבענו אופטימיים עד כדי כך שאנו מתאמצים להדחיק גורל או חדשות רעות, התפקיד שלי ושל בלוג זה הוא לגרום לכל אלו שמדחיקים, להיות ערים לאפשרות שהתוצאה יכולה להיות הפוכה, העניין הוא שהיא גם הפיכה אם אנשים יפעלו נכון ולכך אני מכוון ומקווה.

      בכבוד רב, ומקווה שתמשיך לקרוא ולהגיב.

      תודה

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן