עשה לך מנטור

עשה לך מנטור

העצה הכי טובה שאני יכול לתת לכם בנוגע ל- 'קיצורי דרך' בהשקעות בנדל"ן מניב היא; נסו למצוא לכם מנטור בעל ניסיון שידריך אתכם, כל הידע התאורטי, כל השיחות, כל האסטרטגיות שבניתם, כל ההתיעצויות האפשרויות בנושא נדל"ן אינן משתוות לניסיון האמיתי. החשיבות של מציאת המנטור טמונה בכך שאתם ניזונים מניסיונו העשיר אותו הוא רכש בשטח. הוא מודע לבעיות, לנקודות התורפה, ליתרונות, לחסרונות ולעוד מרכיבים רבים המוכלים בעיסקה העתידית שלכם.

היתרון הגדול שבהימצאות מנטור לצידכם, היא לא רק החסכון וההימנעות מטעויות בלתי נמנעות של מתחילים, אלא שמנטור טוב יוכל לנתב אתכם בנתיב החשיבה הראוי להיותכם משקיעים. בכדי להיות משקיע טוב, חשוב להבין את אופי החשיבה של המשקיע. המשקיע מביט על נכס, אך רואה דברים אחרים מאשר מישהו שאינו עוסק בהשקעות מביט על אותו הנכס. יש הבדל תהומי בין חשיבה של משקיע לבין האדם הממוצע הרוכש נכס.

לדוגמא- משקיע אשר נכנס לדירה הרוסה לחלוטין, ללא משקופים, מרובה בלכלוך והרס בקירות והרצפה, דירה שבה מתגוררות יונים והרצפה מלאה בלשלשת, יאורו עיניו, הוא יראה את הפוטנציאל הגלום בדירה. הוא יהפוך את כל אותם החסרונות והמפגעים ליתרונות כאשר הוא ינהל משא ומתן מול המוכר. לעומתו אדם אשר בא לחפש דירה למגורים, או אחר שבא לרכוש דירה "לילד", לא יראו את הפוטנציאל הזה, הרגשת הסלידה שתתעורר בליבם עקב המחזה הנגלה לעינהם, תגרום להם לא לראות את הפוטנציאל עצמו.

חשיבות המנטור היא להראות לכם את הפוטנציאל למרות הכסות הקשה הנגלית אליכם כאשר אתם בודקים דירות למטרת השקעה. המנטור יילמד אתכם כיצד להביט בניירת הראשונית ולזהות נקודות בעיתיות, הוא ילמד אתכם כיצד ניתן להוציא מידע רב על בסיס בחינה ויזואלית של השכונה, הבנין, חדר המדרגות, השכנים, הדירה ועוד…

דבר הכי חשוב במנטור הוא למצוא את המנטור המתאים לכם, לא כל מנטור טוב הוא מנטור טוב עבורכם, מנטור טוב לאחד לא יתאים לאחר, יש כאן עניין של התאמה.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא את המנטור המתאים לכם:

– נסו לבחור מנטור שיש לכם שפה משותפת עימו, שהשיחה נעימה וקולחת, מישהו שיש לכם אותו 'ראש' איתו.

– עדיף שהפרש הגילאים בינכם לבין המנטור שלכם לא יהיה רב מדי, חשוב שהמנטור יבין את מצבכם ואופן חשיבתכם, חוסר הפרשי גיל יצמצם פערי חשיבה והסתכלות בינכם ויצור בסיס להבנה משותפת.

– נסו למצוא מנטור בעל רקע הדומה לשלכם. אם אתם חסרי ניסיון, שכירים ולא אמידים, נסו למצוא מנטור שהתחיל בדיוק מאותו המצב, זה יחזיר אותו אחורה וימלא אותו במוטיבציה לעזור לכם ולעורר בכם השראה.

– חשוב שהמנטור, יהיה בעל רקע של כמה וכמה עיסקאות, שיש לו ידע כללי נרחב על התחום ושיכול לענות על רוב שאלותיכם בבטחון ובצורה רהוטה. וודאו שהוא מכיר בחסרונות וביתרונות של כל גישה, או טענה שהוא משמיע.

– מנטור המודע הן לחסרונות והן ליתרונות שבאפיק ההשקעה הזה. אל תפלו למלכודת 'שהכל טוב והכל ורוד', כל משקיע נתקל אי פעם בבעיות כלשהן במהלך השקעה או בניהול הנכסים שברשותו. מנטור כנה, לא ינסה להסתיר את הבעיות הללו.

במקרים רבים כאשר תסתובבו עם המנטור, אתם תמצאו את עצמכם שאולים אותו 'האם היית רוכש את הדירה הזו'? מנטור רציני לא יענה לכם על השאלה. זה הדבר הכי חשוב, מטרתו של המנטור היא לא לבצע את ההשקעה במקומכם, לא לקבל החלטות במקומכם, מטרתו היא לבקר אתכם, להשגיח שאינכם עושים טעויות קריטיות. מטרתו היא לעורר בכם השראה וחשיבה נכונה ולצייד אתכם בכלים הנכונים למען ביצוע השקע טובה ונכונה.

המנטור רק מצביע על הכיוון בו עליכם לצעוד…אתם אלו הצועדים בדרך…

דילוג לתוכן