צרה של אחד היא הזדמנות לאחר

לא אחת פונים אליי מכרים, חברים, משקיעים פוטנציאלים בבקשה שאמצא להם נכס בהזדמנות. גם אלו שאינם מבקשים שאמצא עבורם נכס בהזדמנות מדברים על ההזדמנות שהם מחכים לה וכשזו תבוא הם ירכשו את הנכס עם התשואה הפנומנאלית.

אני רוצה להתחיל את הרשומה הזו במשפט עימו אני גם אסיים אותה (אם לא אשכח):

הזדמנויות יוצרים/מחפשים, מי שממתין להזדמנות שיפסיק, היא לא  תגיע!

להזדמנויות יש אופי חמקמק משלהן, הן אוהבות מחזרים עיקשים, מחזרים מלאי מוטיבציה, מחזרים שאינם מתייאשים, מחזרים שמכתתים את רגליהם, מחזרים שעובדים קשה, מחזרים שלא ינוחו עד אשר ישיגו אותה…..את ההזדמנות הנכספת.

אולם, יש בעיה, כיצד מאתרים הזדמנות, כיצד ניתן להביט להזדמנות בעיניים ולהבין שזו אכן הזדמנות?

הזדמנות היא כמו יהלום לא מלוטש, להדיוט יהלום לא מלוטש נראה סתם כמו אבן פשוטה או זכוכית זולה ועכורה, אולם היהלומן כבר רואה את האבן היפיפיה החבויה בפנים מתחת למעטה העכירות. כך גם אנו כמשקיעי נדל"ן מניב, אנו חייבים לדעת לזהות את ההזדמנויות.

מניסיוני מצאתי כי כל (בד"כ, לא הייתי מהמר בחיי על אימרה זו) הזדמנות קשורה בצרה או בעיה שיש למישהו, לכן כאשר אני בוחן נכס, אחד הפרמטרים שלי מעבר לעניין המחיר והתשואה והמספרים שמסביב לעיסקה להבחין אם מדובר בהזדמנות או לאו, הוא לחפש את הצרה החבויה מאחורי העיסקה. אם יש צרה, לרוב יש הזדמנות אם נדע לרתום אותה לטובתנו.

כעת אתם שנשאלת השאלה היא מהן צרות? ובכן לצרות בניגוד להזדמנויות אין מאפיין אחד, צרות כמאמר הפתגם הישן: באות בצרורות, ולצערי גם בכל מיני צורות. אז בכדי להפוך את חייכם לפשוטים יותר ולתת לכם נקודות התחלה הנה כמה דוגמאות בהן נתקלתי במהלך השקעותי, אני בטוח שמכאן והלאה תוכלו להתחיל להתאמן ולזהות כאלו בעצמכם.

זיכרו, אם תזהו את הצרה תמצאו את ההזדמנות!

1. חוסר ידע– חוסר ידע של המוכר הוא לעיתים הצרה שלו והזדמנות עבורכם. מוכר שאינו מחובר לשוק לרוב גם לא יידע את ערך הנכס אותו הוא מעוניין למכור. זיכרו המוכר מוכר דירה, אתם קונים נכס! ככל שתטיבו להכיר את המחירים באזורכם, תוכלו לזהות בעיות אצל המוכרים שלכם, וכן יש כאלו שמבקשים מתחת למחיר השוק, כי הם בטוחים שהם הכי חכמים וכבר ראו הכל, חוסר ניסיונם ועודף בטחונם העצמי הוא הצרה שלהם וההזדמנות שלכם.

2. גירושים– לצערנו, הרבה גירושים נעשים שלא בצורה נקיה ומכובדת וכמו שהזוגות (לשעבר) רבים על הילדים, כך הם גם רבים על הכסף. כאר אנשים רבים בעיקר בגירושים, לרוב אין חשיבה רציונאלית והיגיונית, הם רוצים לעיתים לעשות דווקא או למכור מהר. זו יכולה להוות עבורכם הזדמנות, אם תדעו לזהות זאת, תוכלו לפרוט על המיתרים הנכונים ולהצטייר כפראייר המושיע.

3. מוות/ירושה– המוות למרות שלרוב הוא מצער, בשלב מסויים הוא גם מביא עימו יתרונות מסויימים (סליחה על הנימה, אני חייב לשמור על נימה קלילה ואופטימית בבלוג שלי), אחד היתרונות בקרוב שנפטר הוא הירושה שהוא מותיר אחריו (בהנחה ומישהו זכה בה ו/או שהיא שמנה). אולם, ירושה לעיצים יכולה להתברר כצרה צרורה כאשר יש כמה אחים/אחיות ולא כולם רואים עין בעין לגבי הירושה. ברוב הירושות דירה מהווה חלק ממנה. כאשר יש דירת מריבה, זה יכול להוות עבורכם הזדמנות. לרוב המוכרים אינם מודעים למחיר הדירה (ראו סעיף #1) כי הדירה נפלה עליהם בהפתעה (בהנחה שאינם משקיעי נדל"ן) ולכן אינם מודעים למחירה. נצלו את חוסר הידיעה הזו, נצלו את חילוקי הדעות, זו הצרה שלהם וההזדמנות שלכם.

4. ניהול גרוע– יש משקיעים רבים (לרוב מתחילים) שאינם יודעים לנהל את הנכס שלהם או שיש כאלו שהם משקיעי עדר (כאלו שרכשו כי כולם רכשו נכסים להשקעה) שאינם באמת יודעים לנהל נכס מרחוק. לרוב הם לא יצליחו להשכיר את הנכס בזמן, או אם ישכירו אותו אז ישכירו במחיר נמוך. נסו להצטייר ככאלו אשר מחד מצילים אותם מ- "הרעה החולה הזו" ומאידך כ-"פראייר התורן", עליו הם עושים את 'הסיבוב'. הבורות שלהם וההיתממות שלכם, זו הצרה שלהם וההזדמנות שלכם.

5.מלחמות– הנה רק לפני כמה ימים (נכון לזמן כתיבת שורות אלו) הסתיים לו מבצע 'עמוד ענן', תקופה בה נכסים רבים בב"ש, אשקלון, שדרות וכיו"ב הומטרו במטחי גראדים וקסאמים. מוכרים רבים אשר גם כך רצו למכור את הנכסים שברשותם, פתאום נקלעו למצב מלחמה. נצלו את העדר הממד"ים בדירות הישנות בכדי להשתמש בפחד הפסיכולוגי שניטע באנשים עקב המלחמה. נצלו זאת לטובתכם במו"מ. אלו שמנסים תקופה ארוכה ולא מצליחים למכור, אולי יתחילו גם להילחץ ולהתפשר במחיר, הזכירו להם שאין ממ"ד וזה חסרון רציני וצרה צרורה (עבורם) מה שיהווה הזדמנות טובה עבורכם.

יש עוד הרבה…..אבל הקו שהתוויתי כאן הוא ברור, נסו לזהות את הצרה, הצרה קשורה יד ביד עם הזדמנות. נסו לא להיות בעלי הצרה אלא בעלי ההזדמנות.

ומשפט הסיום (לא שכחתי):

הזדמנויות יוצרים/מחפשים, הן לא באות לבד!!!

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

3 מחשבות על “צרה של אחד היא הזדמנות לאחר”

  1. כל מה שכתבת נכון, אך בדרך כלל עבור שלושת הדוגמאות האמצעיות לא תדע על הצרה לפני שתתחיל במשא ומתן ומאידך אם אתה מחפש רק הזדמנויות אתה צריך לדעת על אותם מקרים לפני שתתחיל במשא ומתן.

    האם אתה מחפש באופן אקטיבי מידע על זוגות העומדים להתגרש או זוגות שהתגרשו וייאלצו למכור דירתם בקרוב?
    האם אתה קורא מודעות אבל באופן קבוע ומחפש בb144 את הכתובות של אותם נפטרים?
    האם אתה מזהה משקיעים מתחילים בשיחת הטלפון הראשונה שלך איתם? אם כן איך אתה מזהה אותם בכמה שפחות זמן?

    אם ענית ב"כן" על כל השאלות אז כמה זמן אתה מקדיש לחיפוש ההזדמנויות מדי יום/שבוע?

    אני שואל כי חשוב לי לדעת כיצד לתכנן היטב את זמני כדי להקדיש זמן ראוי לחיפוש הזדמנויות כאלה.

    • שלום סופרמן,
      בתשובה לשאלותיך:
      האם אתה מחפש באופן אקטיבי מידע על זוגות העומדים להתגרש או זוגות שהתגרשו וייאלצו למכור דירתם בקרוב?
      כן ולא, ארחיב טיפה בהמשך.

      האם אתה קורא מודעות אבל באופן קבוע ומחפש בb144 את הכתובות של אותם נפטרים?
      לא, כאן התהליך הרבה יותר פשוט. אני עובד בתא שטח מסויים. כאשר אני מבצע סייורי נכסים או בודק נכסים קורא שאני נתקל במודעות אבל או בהודעות לשבעה, אז אני מתחיל לעשות ברורים אם הנכס מצוי בכתובת הנראית לי.

      האם אתה מזהה משקיעים מתחילים בשיחת הטלפון הראשונה שלך איתם? אם כן איך אתה מזהה אותם בכמה שפחות זמן?
      כן, זה די פשוט לזהות אותם, לעיתים אני שואל סט של שאלות קצרות וממוקדות והתשובות עוזרות לי להסיק את מסקנותי. לרוב אני גם משתמש בטכניקה של הסחת דעת, זה עוזר לי לסנן שקרים. אני מנהל שיחת חולין ואז במפתיע שואל שאלה שאינה קשורה לנושא השיחה, עפ"י מהירות התגובה ואופי התשובה והטון אני יכול לזהות אם הדובר משקר או לא. בפנים אל פנים זה אף קל יותר. לאנשים יש תכונה אחת טובה והיא שהם אוהבים לדבר והרבה, לכן כדאי לדעת למשוך אותם בלשונם.

      אם ענית ב"כן" על כל השאלות אז כמה זמן אתה מקדיש לחיפוש ההזדמנויות מדי יום/שבוע?
      זו השאלה הכי טובה כאן ומסכמת את הקודמות. אני לא מקדיש ימים ספציפים לחיפוש הזדמנויות, מבחינתי אני כל הזמן מחפש הזדמנויות. עבודתי כמשקיע היא להיות מחובר לשוק בכמה שיותר עורקי מידע: ברשת, בעיתונות, קשרים עם משקיעים, עבודה עם מתווכים רבים, יצירת קשרים עם מכרים ודיירי הרחוב וכיו"ב. כל פרמטר כזה מהווה עורק מידע חיוני עבורי, מעולם אני לא יודע מהיכן המידע האיכותי יגיע, ולכן אני מטפח קשרים בכל המובנים. אני מכיר את כל המודעות בי 2 בעל פה ויודע מתי אנשים משנים מודעות, מתי מורידים ומפםרסמים מחדש, יודע כמה זמן כל מודעה מצויה בשוק וכיו"ב (לגבי המודעות הרלוונטיות אליי). ההזדמנויות באות כתוצאה מהחיבור לשוק ולאו דווקא מהחיפוש הממוקד. יש חסרון בחיפוש ממוקד, חסרון זה מהותו להתמקד ביקרו בעוד ואני אוהב להתמקד במאקרו ממעוף הציפור ואז לראות את כל השוק ומתוכו לברור את ההזדמנויות שלי.

      הטיפי הכי חשוב שאי יכול להמליץ עליו הוא : לדבר….לדבר…לדבר…..ולדבר הרבה. ככל שתדברו יותר ותיצור קשרים כך יותר מידע יזרום אליכם כמשקיעים. וכמובן לצ'פר אנשים על מידע אמין ואיכותי.

      מקווה שעזרתי

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן