המכה שתבוא… תמונות ששוות אלף מילים….

השבוע כל העולם סער (בעיקר בארופה) סביב חדלות הפרעון של יוון. אני בטוח שלחלק מהקוראים נמאסה ההטפה שלי כנגד הבטחון שיש לאנשים בפנסיה שלהם. הסיבה שאני לא מאמין בפנסיות היא, שאין לי אמון באף אחד עבור משהו שאני אמור לקבל בעוד +/- 30 שנים.

אם היום הייתי בא אליכם ואומר לכם, חבר'ה בואו תפקידו אצלי כל חודש %X מהמשכורת שלכם, ואני אדאג שכאשר תפרשו לפנסיה, לקצבה שיהיה לכם ממה לחיות בערוב ימיכם, האם תאמינו לי? האם תפקידו אצלי את הכסף? אני בטוח שהתשובה שלכם היא לא!

אם כך, למה אתם בכל זאת מפקידים לפנסיה?

אני אומר לכם למה אתם מפקידים לפנסיה:

1. כי אתם חייבים מתוקף חוק, אם אתם שכירים אין לכם אפשרות להמנע מכך.

2. כי אתם מאמינים ומקווים שיהיה לכם משהו בעתיד.

3. הכי גרוע….. לא מעניין אתכם מה יהיה עוד 30 שנים, אתם פשוט מדחיקים.

אז הנה היום קיבלנו דוגמה חמה ממש מהתנור מבית היוצר של יוון, מה יכול להיות עתידכם אם בעוד 20-30 שנים תתרחש קטסטרופה כלכלית כזו או אחרת במדינת היהודים.

תמונות להמחשה (התמונות נלקחו מאתר הטלויזיה הצרפתית):

פנסיה 1

פנסיה 2

בתמונות אנו רואים את גיורגוס חאציפוטיאדיס, פנסיונר בן 77, שרצה למשוך את קצבת הפנסיה החודשית שלו, וחק מבוייש עד שהתמוטט לאחר שכשל לקבל את הקצבה ב- 4 בנקים שונים. הכותרת בעיתון ידיעות אחרונות היתה: 'יום הדין של יוון", נשבע לכם שכאשר קראתי את הכותרת בפעם הראשונה הייתי בטוח שהכותרת היא: "יום הזין של יוון" (מה לעשות הבלוג שלי ואני יכול להתשתמש בשפה לא נאותה וגם הדימיון בין ה- ד' ל- ז', עשה את שלו).

אז נכון, שהיוונים הם לא העם הכי חרוץ בעולם, ונכון שגם ניהול הפנסיות שלהם היה גרוע, שמעתי מאיזה ידיד המשפחה שהוא יווני, כי הבנים היו מקבלים את הפנסיות של ההורים והסבים או משהו כזה, גם לאחר שאלו הלכו לעולמם (לא בדקתי, קחו בערבון מוגבל).

אבל תאכלס, פחות מעניין אתכם ואותי מה קורה ביוון (אלא אם כן אתם משקיעים בבורסה ונהנים מרכבת ההרים שידיעה מסוג זה מביאה עימה למשקיעים), אותי מעניין להאיר את עינכם ולומר לכם כי יש מצב שזה עלול להתרחש גם כאן. אולי לא מחר, לא מחרתיים, אבלח מישהו יודע מה יהיה מצבנו בעוד 10 שנים? בעוד 20 שנים? לא!!!

אם מישהו לפני 5-10 שנים היה שואל את היוונים: אתם מאמינים שלא יהיו לכם פנסיות? אתם מאמינים שלא תוכלו למשוך כסף מהבנקים? אתם מאמינים שתהיו עניים גם אם עבדתם קשה כל חייכם? אני בטוח שהם בטח היו מגחכים ואולי במקרה קיצון דורשים שיאשפזו אתכם במוסד לתשושי נפש.

אנו לא יודעים מה יביא העתיד, אבל אנחנו יכולים לעשות את המקסימום כדי לאבטח אותו.

אז אני בא בפתרון פשוט, תפרישו לפנסיה כי אתם חייבים, כי אתם לא יכולים להמנע מכך, אבל…. בבקשה, תדרגו לתוכנית חליפית, כדי שאם סיוט כמו יוון או דומה למה שקורה ביוון יפקוד אותנו, שלא תמצאו את עצמכם כמו גיורגוס, בוכים על שפת המדרכה מול הבנק ומפונים ע"י שוטר.

אני לא אומר היו זהירים, אני אומר היו חכמים, החזיקו את המושכות לעתיד שלכם, אל תתנו לאחרים להחזיק את המושכות לידכם.

רבותי…..השקעות……נכסים….. הון….. עוד השקעות….. עוד נכסים… עוד הון… רק הם יצילו אתכם בעתיד. כמובן שבריאות טובה חשובה מהכל, לכן אני מאחל לכם בריאות טובה, אבל גם חיי רווחה ואריכות ימים. כעת רק תדאגו שזה יתממש עבורכם.

 

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן