למה חשוב למשקיעים להבין את ההבדל בין סטוץ למערכת יחסים?

אין השקעות גרועות יש משקיעים גרועים (1)

רוב משקיעי הנדל"ן (לא אתם- אתם לא הרוב, אתם המיעוט המובחר) חושבים שהדבר הכי חשוב והכי מורכב בהשקעת נדל"ן הוא רכישת הנכס. הרי רכישת נכס אינה כרכישת עגבניות בשוק, ברכישה של נכס אנו נדרשים להעמיד הון עצמי מסויים שלרוב עוד על כמה מאות אלפי ש"ח בנכסים עם עלות נמוכה, או לעיתים מעל למיליון בנכסים עם עלות גבוהה יותר- כמובן בהתאם למימון והיצירתיות של המשקיע.

בניהול ההשקעה אני מקבל את הרושם כי כל מרכז הכובד של ניהול ההשקעה שלהם  מתמקד בתהליך הקניה של הנכס, וזו טעות! למרות שתהליך הרכישה הוא מהלך חשוב בחייו של משקיע יש עוד גורמים שעליו לתת עליהם את הדעת.

לרכוש נכס זה סטוץ-

כן קראתם נכון, תהליך הרכישה כמוהו כסטוץ, זהו אקט קצר מועד שנעשה בצורה חד פעמית [אני מכיר רק מישהו אחד שקנה את אותו הנכס פעמים- וגם זה סיפור מיוחד].

ברכישה של נכס יש לנו כמה שלבים, העיקריים הם:

  • איתור הנכס
  • ניהול המו"מ
  • חתימה על העסקה

כמובן שיש שלבים נוספים, אך אני בחרתי לממצם זאת לשלושה העקריים.

הסיבה שאנו נותנים משקל רב לרכישה מעבר להיבט המשפטי והחוקי, היא כי זהו תהליך בו אנו מעבירים כסף רב, בין אם הון עצמי או מימון ורוכשים תמורתו דירה. מרגע שהעסקה נחתמה והתשלומים עברו כמתוכנן, וקבלתם בשעה טובה את המפתח לנכס שלכם. הפעולה הזו הסתיימה, זהו! כל תהליך העסקה כבר אינו רלונטי הוא כבר מאחוריכם.

אן במילים אחרות הסטוץ הזה הסתיים….

לנהל נכס זו מערכת יחסים-

השלב המהותי בנכס להשקעה הוא הניהול שלו, כשאנו משקיעים בנכסים מניבים לטווח רחוק, יש לנו שוכרים. מרגע שנכנס אלינו שוכר לנכס אנו "נשואים" אליו ויש ביננו מערכת יחסים. יש חוזה שמגדיר את מערכת היחסים הזו במידה ויש חילוקי דעות.

שכירות היא נושא בעל משמעות כבדה יותר מםפעולת הרכישה- מכיוון שלאחר פעולת הרכישה אנו לא רואים יותר את המוכר, כל אחד ממשיך בחייו וענייניו, בעוד ומול השוכרים אנו קשורים לכל אורך החוזה, או במקרי קיצון במידה ויש חריגים שאינם מכבדים את החוזה אנו יכולים למצוא עצמנו במערכת יחסים לכמה שנים עם התנהלות משפטית במידה ויש כזו.

רגע… למה אתה מפחיד אותנו?

רוב המשקיעים [זוכרים- לא אתם…. הרוב] נופלים במלכודת היחסיות, הם חושבים שאם הנכס עלה 1-2 מיליון אז זה הדבר העקרי בעוד ובהשכרתו בכמה אלפים לחודש הם מזלזלים, הם רק לא מבינים שבשביל כמה אלפים הם קנו מערכת יחסים לתקופה מסויימת, ובמערכות יחסים כמו מערכות יחסים, לא כולם יודעים לבחור את הפרטנר בצורה הנכונה.

אני לא כאן בכדי לתת לכם טיפים לבחינת השוכרים המתאימים זה כבר נושא לפוסט אחר שייכתב בעתיד (אולי… אם תרצו), אלא אני כאן בכדי להעלות את הנושא החשוב הזה בתודעה שלכם. שתבינו שכאשר אתם רוכשים נכס אתם רוכשים משהו שדורש טיפול, דורש תשומת לב ויש בו אנשים נוספים שהולכים אתכם לכל תקופת הזמן הזו. לכן חשוב מאוד להבין אם אתם מבינים את העניין הזה שאתם רוכשים נכס רק פעם אחת, אך הנכס הזה מביא עימו הרבה מערכות יחסים לאורך השנים, לחיים שלכם.

וזו עובדה שרבים לא נוטים ליחס לה חשיבות מכרעת.

איך דואגים למערכת יחסים טובה?

בחירת ובחינת שוכרים היא תהליך חשוב ומהותי, לא לחינם, בתהליך הכשרת המשקיעים, אני נותן דגש מאוד מאוד חשוב וזה נושא שמטופל לעומק בצורה הרחבה ביותר שאפשר בכדי שאתם כמשקיעים תוכלו לדאוג לאינטרסים שלכם ושניהול הנכס וצהליך צבירת הנכסים שלכם יהיה חוויה מהנה לא פחות מאשר חוויה פיננסית כלכלית רווחית.

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן