לא מחכים לרכוש נדל"ן, אלא רוכשים נדל"ן ואז מחכים-2

בדיוק לפני כשנה וחצי פרסמתי פוסט הנושא את הכותרת: "לא מחכים לרכוש נדל"ן, אלא רוכשים נדל"ן ואז מחכים", באותו פוסט קצר, ניסיתי להעביר בתמצתיות את גישת ההשקעה של הרבה ממשקיעי הנדל"ן הגדולים.

מאז עברה שנה וחצי ולצערי אני נפגש עם הרבה, משפחות צעירות, רווקים/ות, זוגות צעירים, לצערי כולם חשים מיואשים וחסרי אונים, מכיוון שאין ביכולתם לרכוש את דירת חלומותיהם במציאות  מחירי הנדל"ן דהיום, בנוסף לכך הם מרגישים הרגשה פנימית של ביקורתיות והחמצה על כך שהם לא רכשו נדל"ן, כל נדל"ן כשעוד ההון העצמי שהיה ברשותם יכל להספיק לרכישת נכס נדלנ"י כלשהו.

כיום, לאחר תקופה ארוכה בה מחירי הנדלן נסקו כלפי מעלה כספם של רבים למעשה נשחק, המשמעות הזו של שחיקת הכסף מתבטאת בצורה הפשוטה בכך שדירה שהם יכלו לרכוש לפני שנתיים, אינם יכולים לרכוש היום. השוק פשוט ברח להם.

מכאן, שהאסטרטגיה של להמתין… ואז לרכוש נדל"ן, ממש לא עבדה.

לצערי, רגשות אלו של ייאוש, חוסר אונים, אכזבה ועוד, למעשה מתועלים לכיוונים הלא נכונים. במקום שאותה שכבה תשאל את עצמה מדוע אין לי דירה, מה לא עשיתי כהלכה עד כה, ומה אני יכול לעשות כדי שמהיום ובעוד זמן מה תהיה לי דירה משלי, אותה אוכלוסיה מעדיפה להפנות את התסכול והזעם לכיוונים שאינם מועילים  ואינם מקדמים אותם (לא ארחיב על כך את היריעה בפוסט זה).

בפוסט זה אני בוחר, להציג את האמת המרה בפני אותם קוראים שטרם רכשו דירה מתוך תקווה לעורר אותם לפעולה ולהוכיח להם שההמתנה לרכישה לא השתלמה ויש להפוך את היוצרות, כמאמר כותרת הפוסט, לרכוש ואז להמתין.

מאז שנת 2011 עת החלה מחאת האוהלים ובעיית הדיור עלתה לתודעה הלאומית ננקטו פעולות מרובות ע"י הממשלה בכמה מישורים, כל פעולות אלו כוונו לעבר מלחמה במשקיעים, כאילו עליית  מחירי הדיור תלויה בהם ונגרמה בגללם.

הפעלת לחץ דרך הגדלת מס הרכישה:
  1. 3.5% מס הרכישה עבור משקיעים. מס זה שולם ע"י המשקיעים החל מהדירה השניה.
  2. העלאת מס רכישה לגובה של 5%, במטרה להפוך את עסקאות הנדל"ן לפחות כדאיות עבור משקיעים, החליטו באוצר להעלות את מס הרכישה.
  3.  העלאת מס הרכישה פעם נוספת לגובה של 8%, שוב פעם בכדי להשית הוצאות גדולות יותר על המשקיעים בכדי למנוע מהם לרכוש נכסי נדל"ן למגורים.
ביטול הפטורים:
  1. בעבר היתה קיימת האפשרות שבעבור מכירה של דירה, אחת ל- 4 שנים, ניתן היה לקבל פטור, מתשלום מס שבח המהווה 25% מגובה הרווח במכירת הנכס. פטור זה בוטל וכיום המשקיעים משלמים מס שבח בעבור מכירה של כל נכס אשר ברשותם.
הקטנת מינופים למשקיעים:
  1. הקטנת המשכנתא לכדי 70% מגובה הנכס. משקיעים רבין אוהבים להשתמש במשכנתא כאמצעי מימון לרכישת נכסים להשקעה. בעבר ניתן היה לקחת משכנתאות של עד 95% מימון. אולם האוצר ובנק ישראל החליטו להגביל את גובה המשכנתאות למשקיעים.
  2. הקטנה נוספת של המשכנתא לכדי 50% מגובה הנכס. מאחר והצעד הראשון לא עזר החליטו שוב פעם בבנק ישראל ובאוצר, להקטין את גובה המימון רק לעד 50% מגובה הנכס.
תוכניות לא ברורות ולא מוגדרות:
  1. פטיש 5 ק"ג של שטייניץ– מישהו מבין/יודע בכלל מה אמרה ומה עשתה התוכנית הזו?
  2. הסופרטאנקר של ביבי– מה היתה התוכנית, מה היו עיקריה ומה יצא ממנה בסוף?
חוקים הזויים:
  1. חוק מע"מ 0% של יאיר לפיד– חוק בעקבותיו רבים המתינו לרכישת דירה, ונשארו מחוץ לשוק בעוד והמחירים נסקו  מעלה. החוק לא עבר ולא היה תורם מאום.
  2. מיסוי דירה שלישית של כחלון–  ניסיון להפעיל לחץ מיסויי על המשקיעים, החוק טרם עבר וכבר יש השלכות שלו בשטח, בצורה בה המיסוי העתידי מגולגל על השוכרים בדמות של עליה בשכ"ד.
תוכניות ללא תכלית:
  1. תוכנית מחיר למשתכן– ניסיון לשווק יח"ד בכל הארץ. הבעיות בתוכנית רבות:
    א.  שיווק יח"ד במקומות בהם הזוכים אינם מעונינים להתגורר.
    ב. מפרט קבלני ומבנה דירות בסטנדרטים מאוד נמוכים.
    ג. מחירים שאינם אטרקטיביים 900K ש"ח לדירה בירוחם ועד ל 2.4 מיליון לדירות ברעננה.ממש "מחירים" למשתכנים.
    ד. אחוזי ויתור גבוהים לנוכח חוסר האטרקטיביות של התוכנית.

עד כה מניתי כ- 11 פעולות שונות שנקטה הממשלה ולבטח שכחתי עוד כמה אשר חמקו מזכרוני.

כל הפעולות הללו ננקטו כלפי משקיעים, ובעיית הדיור לא נפתרה. מכאן עולה מסקנה אחת פשוטה, המשקיעים הם לא הבעיה מכאן שפעולה כנגדם אינה יכולה להיות חלק מהפתרון.

כל פעולות אלו גרמו לכך שאותה אוכלוסיה שהיתה מחוץ לשוק ואין ברשותם נכס, ישבו בהמתנה תוך ציפיה ותקווה שמחירי הנדל"ן ירדו. כולם חלמו, שמחירי הנדל"ן יחזרו להיות כפי שהיו ואז הם יחזרו לרכוש דירות.

זו היתה הטעות!!!
כעת הגיעה הזמן ללמוד ממנה.

עד כה ישבתם והמתנתם שמחירי הנדל"ן ירדו…..בכדי לקנות, ציפיה זו לא התממשה.
כעת אני קורא לכם, להיכנס לשוק, לרכוש נדל"ן ואז להמתין. תהנו  מעליית הערך של הנכסים שלכם, הכסף שלכם בבנק בנתיים רק מעלה עובש במקרה הטוב או נשחק במקרה הרע. לצערי כספכם נשחק.

 

לא הגיע הזמן להצטרף לשוק?

ההמתנה לא השתלמה עד כה!!!

הגיע הזמן, לנקוט בפעולה, עזרו לנו לעזור לכם להיכנס לתחום המרתק ולרכוש בעבורכם נכס מניב. הצטרפו לזוגות הצעירים שעשו בחוכמה, הצמידו את כספם לשוק הנדל"ן ע"י רכישה של נכס להשקעה, בכדי שבעתיד יוכלו למכור ולשדרג לדירת חלומותיהם.

מעוניינים להשקיע ולא יודעים מהיכן להתחיל? בדיוק לצורך כך בניתי עבורכם את תהליך הכשרת המשקיעים שלי, השאירו פרטים אני מבטיח לחזור.

 

 

 

 

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

מחשבה 1 על “לא מחכים לרכוש נדל"ן, אלא רוכשים נדל"ן ואז מחכים-2”

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן