לחיות טוב… להיות עשיר…

טוב אז אנחנו קצת קפיטליסטים, בבלוג הזה….מה לעשות?! ככה זה כשהמטרה היא שינוי גישה כלכלית ופיננסית ובעיקר תפיסת עולם לכיוון חומרי יותר. אז בכדי לא ליצור יותר מדי אנטגוניזם אני אומר זאת על ההתחלה ובדגשה: הכסף הוא אמצעי, לא המטרה! הוא אמצעי לאפשר לנו לחיות טוב ולהגשים דברים רבים, נכון גם הבריאות חשובה, הכי כיף להיות גם בריא וגם עשיר (הלוואי על כולנו).

אנשים רבים רוצים להיות עשירים, אבל מה שמונע בעדם להיות כאלו הוא למעשה התפיסה המוטעית שלהם בעיקר כלפי הדרך להיות לאו דווקא עשיר, אבל אולי כן להיות בעל ממון במידה מסויימת מעל הממוצע שתאפשר חיים נוחים עם מותרות.

הפרדיגמה שלי היא די פשוטה:

ההשקעות (במקרה של הבלוג נדל"ן) הן רק הכלי, בכדי להשיג את האמצעי (תזרים מזומנים ז"א כסף) בכדי להגיע אל המטרה שהיא למעשה חיים טובים ונוחים, חיי נוחות ורווחה.

הבעיה מתחילה כאשר רוב האנשים לא רק הופכים את הסדר של הדברים, אלא הם גם לוקים בחוסר הבנה של הדברים ובכך מגיעים לכדי ביצוע טעויות המובילות אותם להפסדים ולמפחי נפש וייאוש.

ברשומה זו אני רוצה להתמקד בטעות הנפוצה ביותר הגורמת לבזבוז אנרגיה לשווא ולעמידה במקום. רוב האנשים חושבים שהדרך הטובה להתקדם קדימה ולהגיע אל חיים נוחים יותר היא ע"י התנהלות כספית נכונה, גישה זו טובה, אבל לרוב, מה שהם מגדירים כהתנהלות כספית נכונה, היא למעשה פספוס של העיקר והתמקדות בטפל.

רוב האנשים מתמקדים בעיקר בקיצוץ בהוצאות, המחשבה המובילה אותם לכדי חסכון בהוצאות היא נכונה בעיקרה אך מוגבלת כפי שתראו מיד. אנשים נוטים לחשוב שכל שקל שהם יחסכו ע"י קיצוץ בהוצאות, יביא לשקל נוסף בעמודת הרווחים שלהם. גישה זו היא נכונה אבל היא מוגבלת מאוד ומהווה בזבוז משאבים יקר.

אנשי עסקים רציניים ומשקיעים המבינים עניין ואת הלכות הכסף מבינים כי יש גבול לקיצוץ בהוצאות ולחסכון, הרי לא משנה כמה נחסוך וכמה נקצץ, לכל עסק יש גבול תחתון לעניין זה. לכל עסק יש רמת הוצאות מסויימת ממנה לא ניתן לרדת! לכן התנהלות שכזו הינה מוגבלת ביותר עפ"י השקפתם (של אנשי העסקים והמשקיעים).

מאידך, הם מבינים היטב, כי להכנסות אין מגבלה, אין תקרת זכוכית. מכאן שעל ידי התנהלות נכונה, ניתן כל הזמן להגדיל את ההכנסות והרווחים. להכנסות אין גבול! אם תהיו יצירתיים ותמצאו דרך להזרים את הכסף אליכם, אין לכך הגבלה. לכן משקיעים רציניים, משקיעים את מרצם והאנרגיה שלהם במחשבות ופעולות שכל מטרתן היא להגדיל את ההכנסות, לחסכון בהוצאות הם מקדישים רק את המינימום הנדרש, כי התמקדות בכך לא היא אשר תביא את העסק/ההשקעה לרווחיות. אין בכך לומר שהם מאפשרים פזרנות, אלא הדגש שהם שמים על חלק זה בעיסקיהם הוא זניח יותר, דווקא משום שתרומתו לשורת הרווח זניחה יחסית ומוגבלת.

משקיע טוב, מקבל את ההוצאה כנתון קבוע שאין לעבור אותו מאידך, הוא לעולם לא מציב גבול או מגבלה על הכנסות ובכך הוא ממוקד בהגדלת הכנסות לאורך כל הדרך.

בקצרה…. נסו להיות ממוקדים, אל תשקיעו זמן ומחשבה מיותרים בחסכנות ובקיצוץ בהוצאות, הקדישו אנרגיה ומחשבה מרובה בהגדלת ההכנסות.

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים:


רוצים לקבל מידע נוסף על השקעות נדל"ן מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

לשתף בפייסבוק
לצייץ בטוויטר
לשתף בלינקדאין
לנעוץ בפינטרסט
גורו נדל"ן

גורו נדל"ן

אתר זה נבנה מתוך מטרה להוות פלטפורמה, פשוטה ונגישה לאלו מכם המחפשים לשנות את גישתם להתנהלות הכספית האישית שלהם כמו גם לאלו המעוניינים ללמוד את תחום ההשקעה בנדל"ן.

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן